preskoči na sadržaj
Prezentacije i snimke predavanja

Ovdje se mogu preuzeti prezentacije korištene na konferenciji.

 

Ovdje se mogu vidjeti snimke predavanja.

Radionice

Radionica robotike (sažetak)
Autor: Nikša Vlahušić, Informatički klub Futura

Office 365 osnove korištenja - skupina alata kroz portal skole.hr (sažetak)
Autor: Tomislav Lulić, Hapovel

Primjena sustava digitalnih igara u razrednoj nastavi (sažetak)
Autor: Mirta Ambruš Maršić, Profil Klett

Thinglink u svim nastavnim predmetima (sažetak)
Autori: Danijela Takač, Osnovna škola Pantovčak; Sandra Ivković, Osnovna škola Vjenceslava Novaka Zagreb

Kako napraviti svoju prvu eKnjigu na tablet uređaju? (sažetak)
Autori: Paula Perković, Željka Šikić i Ivica Radošević, Osnovna škola dr. Jure Turića
11:00 - 12:30, srijeda, 18. studenoga 2015. g. 

Priprema i administriranje virtualnih soba i webinara u Connectu (sažetak)
Autor: Hrvoje Lisac, CARNet

Digitalne priče u nastavi stranih jezika i SAMR model (sažetak)
Autori: Irena Sinovčić Trumbić, Centar znanja Split; Magda Pašalić, Ekonomski fakultet Split

Izrada online testova pomoću Googlovih obrazaca (sažetak)
Autor: Alma Šuto, Osnovna škola Zmijavci

Slovenski i-udžbenici: Upotrijebite i-elemente iz i-udžbenika jer jezik nije prepreka (sažetak)
Autori: Amela Sambolić Beganović i Andreja Čuk, Zavod Republike Slovenije za šolstvo

BookWidgets - interaktivno učenje (sažetak)
Sandra Ivković, Osnovna škola Vjenceslava Novaka Zagreb; Danijela Takač, Osnovna škola Pantovčak

Upoznajte Prezi (sažetak)
Autor: Snježana Matić, Strukovna škola Sisak

Projektna nastava i suradnja u europskom kontekstu (eTwinning i Erasmus+) (sažetak)
Autori: Ana Perišić i Tea Režek, Agencija za mobilnost i programe EU

Izrada računalnih simulacija fizikalnih pojava (sažetak)
Autor: Hrvoje Mladinić, Osnovna škola Mertojak Split

Google učionica (sažetak)
Autor: Vesna Anđelić, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih

Kahoot i Socrative - online alati za provjeru znanja (sažetak)
Autor: Marijana Smolčec, Gimnazija Bernardina Frankopana Ogulin

Libar - brzo i jednostavno izradite e-knjigu (sažetak)
Autor: Jasna Jović, Jelena Valčić, CARNet

Igre u nastavi za poticanje motivacije učenika (sažetak)
Autori: Jelena Valčić i Tomislav Negulić, CARNet

Jednostavna sigurnost (sažetak)
Autor: Irena Weigand, Centar za odgoj i obrazovanje "Slava Raškaj" Zagreb

Digitalna obrada lektirnog djela (sažetak)
Autor: Dejana Kurtović, IV. osnovna škola Bjelovar

OneDrive - pohrana i dijeljenje podataka u Oblaku (sažetak)
Autor: Tomislav Lulić, Hapovel

Glogster Edu - izrada multimedijalnih plakata (sažetak)
Autor: Ljiljana Lež-Drnjević, Hotelijersko turistička škola Zagreb

Kizoa- izrada slikokaza, videa, foto kolaža s efektima (sažetak)
Autori: Željka Sente i Iva Švenda, Osnovna škola Stjepana Radića, Brestovec Orehovički

Google+Communities - virtualni prostor za suradničko učenje i usavršavanje (sažetak)
Autor: Marijana Smolčec, Gimnazija Bernardina Frankopana Ogulin


Radionica robotike

Na radionici robotike održala se prezentacija o Arduino tehnologiji i raznim senzorima koji se koriste u DIY (Do It Yourself) projektima. Nakon prezentacije uslijedio je praktični dio – demonstracija spajanja i čitanja informacija s različitih senzora koristeći Arduino UNO mikrokontroler (LED, IR, ultrasonic, photoresistor, switch, vibration detection, hygrometer...).


Office 365 osnove korištenja - skupina alata kroz portal skole.hr

Na ovoj radionici predstavljena je grupa alata za kolaboraciju, dostupnih putem portala office365.skole.hr: Exchange, SharePoint, Skype for Business, OneDrive for Business, Yammer. Spomenuti alati u prošlostisu bili teško dostupni krajnjim korisnicima. Zahtijevali su kompleksne informatičke sustave i bili su relativno skupi. Uz dostupnost ovih alata krajnjim korisnicima otvorile su se nove mogućnosti u učenju i pomoći pri učenju, na moderan i prihvatljiv način.


Primjena sustava digitalnih igara u razrednoj nastavi

Na radionici je predstavljen norveški višestruko nagrađivani sustav digitalnih igara za učenje za predškolski i školski uzrast: Salaby (razredna nastava i 5-7 razred) i njegova slovenska (Lilibi) i srpska (Maša i Raša) inačica koju je u Norveškoj u samo godinu dana počelo primjenjivati više od 70% učitelja razredne nastave, neovisno o tome kojim drugim sredstvima (tiskanim i digitalnim) se koriste za nastavu. Prikazani su video intervjui s norveškim, slovenskim i srpskim učiteljima u kojima su se osvrnuli na uporabu navedenih igara u nastavi, reakcije učenika, roditelja, svoja razmišljanja i iskustva i slično. Polaznici su dobili pristupne podatke i sami isprobali sve funkcionalnosti i područja koje sustav pokriva (materinski jezik, matematika, engleski, priroda i društvo, glazbeni, umjetnost, hrana i zdravlje, tjelesni odgoj, građanski odgoj). Imali su priliku vidjeti kako sustav izgleda kada mu se pristupa kao učenik i koje funkcionalnosti ima kada mu se pristupa kao nastavnik. Nakon praktičnog iskustva, održala se diskusija o mogućoj uporabi sličnog sustava digitalnih igara u Hrvatskoj - koje su pozitivne, koje eventualno negativne strane, postoje li prepreke za korištenje, ako da - koje i slično.


Thinglink u svim nastavnim predmetima

Na ovoj radionici sudionici su se upoznali s Thinglinkom, besplatnim web 2.0 alatom sa širokom primjenom u svim nastavnim predmetima osnovnih i srednjih škola, te eTwinning projektima. Pokazani su gotovi primjeri i njihova primjena, a sudionici su u praktičnom dijelu izradili svoj Thinglink uradak.  Također, analizirano  je i evaluirano nekoliko primjera gotovih uradaka, i ukazana mogućnost primjene ovog web 2.0 alata u različitim nastavnim predmetima i multidisciplinarno u obrazovnom procesu.


Kako napraviti svoju prvu eKnjigu na tablet uređaju?

Djelatnici Osnovne škole dr. Jure Turića Gospić sudionike su upoznali s organiziranjem rada i nastave na tabletima, te kako su motivirani učitelji i učenici za takvu inovativnu vrstu rada. Pokazano je nekoliko aplikacija aplikacije: QR kodovi u kojoj su sudionici unosli tekst vezan za temu koju su odabrali; aplikaciju za crtanje i rad sa slikama Skitch kroz oblikovanje pripremljenih slika; iMovie u kojoj su sudionici koristili slike prethodno oblikovane u Skitchu i tako izradili film; te aplikaciju Book Creator u kojoj su sudionici koristili prethodno napravljeni materijal (QR kodove, slike i video) kako bi napravili knjigu na odabranu temu i sve naučeno spojili u jednu cjelinu. U završnom dijelu radionice sudionici su prezentirali knjigu koju su napravili.


Priprema i administriranje virtualnih soba i webinara u Connectu

U ovoj radionici sudionici su naučili kako samostalno uređivati i upravljati virtualnim sobama i kolaboracijskim sastancima u Connectu. Posebna pažanja se posvetila administracijskim poslovima, kao i uređivanju i upravljanju snimki u Connectu, te kako omogućiti pregled snimke drugim sudionicima.

Digitalne priče u nastavi stranih jezika i SAMR model

Na radionici su izučene osnove SAMR (Substitution, Augmentation, Modification i Redefinition) modela dr. Puentedure, koji može pomoći u integraciji novih tehnologija u nastavu. Detaljno je prikazano i razrađeno nekoliko alata pogodnih za izradu digitalnih priča, projekata i postera u nastavi stranih jezika, ali također i drugih predmeta.

Obrađeni alati: Storybird, Littlebirdstale i Classtools.net.


Izrada online testova pomoću Googlovih obrazaca

Polaznici su upoznali prednosti kreiranja provjera znanja Googlovim obrascima te analizirali kreirane provjere znanja, odgovore učenika i mogućnosti ispravka na testovima. Polaznici su kreirali online provjeru znanja koja sadržava sve tipove pitanja, uredili obrazac za objavu te ga podijelili. Upoznali su mogućnosti dijeljenih datoteka odnosno zajedničko uređivanje i kreiranje datoteke, samo komentiranje ili samo pregledavanje. Odrađene su dvije mogućnosti ispravka testa, ručno i automatski, te prikazan i grafički prikaz odgovora.


Slovenski i-udžbenici: Upotrijebite i-elemente iz i-udžbenika jer jezik nije prepreka

Nacionalni institut Republike Slovenije za obrazovanje od 2006. godine na različitim projektima brine za razvoj e-materijala. Kreirana su 37 i-udžbenika čiji su autori inovativni nastavnici osnovnih i srednjih škola i sveučilišni stručnjaci. U tim projektima su nastale didaktičke i dizajnerske smjernice za izradu i-udžbenika i tako postavljeni standardi za izradu i-udžbenika za rad u slovenskim školama. Djelatnici instituta sudionicima radionice su predstavili neke od i-elemenata iz različitih i-udžbenika za prirodoslovne i društvene predmete. Zajedno sa sudionicima analizirali su predstavljene i-elemente i razmišljali o smislenom korištenju u nastavi. Sudionici su preko aktivne upotrebe i-elemenata proučavali didaktičku vrijednost tehničkih rješenja, kojim su se poslužili autori i-elemenata. Kritički su vrednovani izneseni primjeri i razmatrane mogućnosti kako upotrijebiti i-elemente kao moguću podršku u provedbi novih koncepata i pojmova. Uspoređena je nastava uz pomoć i-udžbenika i bez njih, te istaknute moguće prednosti.


BookWidgets - interaktivno učenje

Sudionici radionice upoznali su se s alatom BookWidgets, s ciljem da se upoznaju s brzim kreiranjem interaktivne vježbe za nastavu prilagođene potrebama svojih učenika, interesa i vještina. Polaznicima je pokazano nekoliko primjera gotovih uradaka, a samostalno su kreirali nove interaktivne sadržaje. Naučili su kako kreirane sadržaje dijeliti, poboljšati dodatnim mogućnostima koji omogućavaju ocjenjivanje i evaluaciju kod učenika, praćenje napretka učenja, pružanje povratnih informacija. Alat pomaže učiteljima kreirati različite vježbe i forme ovisno o sadržaju koje se mogu podijeliti s učenicima samo jednim klikom i automatski ocijeniti. Alatom BookWidgets moguće je izraditi: testove, upitnike, kvizove, memorijske kartice, igrice, video isječke, STEM simulacije…

 


Upoznajte Prezi

Prezi je online program za izradu prezentacija koji je na tržištu zastupljen u nekoliko inačica, a za nastavnike čija je e-mail adresa oblika ime.prezime@skole.hr ponuđena je inačica Edu Enjoy potpuno besplatna. Sudionicima je pokazano nekoliko primjera Prezi prezentacija, nakon čega su kreirali korisnički račun te izradili prezentaciju. U sklopu izrade prvog Prezija polaznici su naučili kako umetnuti tekst, sliku ili videozapis u prezentaciju, kako animirati sadržaje u okvirima, kako prilagoditi pozadinu, kako prikazati prezentaciju u online i offline okruženju te kako je ispisati u PDF formatu.


Projektna nastava i suradnja u europskom kontekstu (eTwinning i Erasmus+)

Radionica je bila podijeljena u dva dijela. U prvom dijelu sudionici su upoznati s mogućnostima eTwinninga i korištenjem portala www.etwinning.net za realizaciju međunarodnih projekata, te s mogućnostima umrežavanja s ostalim korisnicima putem Radne površine (eTwinning Desktopa) i provedbom virtualnog projekta putem TwinSpacea. Autorice radionice unaprijed su zadale temu projekta (u skladu je s prioritetima programa Erasmus+ za sljedeću natječajnu godinu) i pripremile TwinSpace za korištenje i objavu sadržaja u projektu.

U drugom dijelu sudionici su upoznati s općenitim mogućnostima u okviru programa Erasmus+, a s obzirom na temu eTwinning projekta, zadanog u prvom dijelu radionice razradili su nacrt KA2 strateškog partnerstva. Razmotrena  je mogućnost suradnje s drugim ustanovama te su osmišljene aktivnosti u skladu sa zadanom temom i ciljevima.


Izrada računalnih simulacija fizikalnih pojava

U svrhu suočavanja s problemom izrade vlastitih računalnih simulacija zamišljena je radionica na kojoj su prisutni učitelji i nastavnici upoznati s metodom izrade vlastitih simulacija u nastavi fizike. Metoda podrazumijeva korištenje okvira za izradu simulacija u sklopu programskog jezika NetLogo pomoću kojeg svatko (učenik, učitelj) može brzo i jednostavno napraviti vlastitu simulaciju bez obzira na postojeće predznanje iz područja programiranja. Konačni rezultat sudjelovanja na ovoj radionici jest izrađena jedna vlastita simulacija te iskustvo i znanje izrade simulacija koristeći okvir za izradu simulacija.


Google učionica

Radionica se sastojala od tri dijela: suradnja na Google dokumentima, Google Apps za nastavnike i Google učionica. Metodom samostalnog rada sudionici radionice su upoznati s Google učionicom do razine da samostalno riješe i isprave jedan postavljeni zadatak. Radom u malim grupama sudionici su izradili, objavili i upravljali sadržajem u virtualnoj učionici do razine objave jednog sadržaja za učenje.


Kahoot i Socrative - online alati za provjeru znanja

Sudionici ove radionice upoznali su se s prednostima korištenja digitalnih (web) alata Kahoot i Socrative za izradu online kvizova i njihovim korištenjem u nastavi i obrazovanju općenito. Također, imali su priliku naučiti izraditi online kviz, pretraživati već javne izrađene materijale, kreirati svoj vlastiti kviz, dodavati fotografije ili video isječke te podijeliti svoj kviz javno na društvenim mrežama ili putem e-maila. Na kraju radionice polaznici su kritički promišljali i usporedili prednosti i nedostatke dvaju online kvizova Kahoot i Socrative te uvidjeli i zabavnu stranu korištenja ovakvog načina provjere znanja u učionici.


Libar - brzo i jednostavno izradite e-knjigu

Na ovoj radionici glavna tema je bila izrada digitalnog sadržaja (e-knjiga) pomoću nove CARNetove web aplikacije Libar. Polaznici su se kroz samostalnu izradu vlastitog digitalnog sadržaja upoznali s funkcionalnostima Libra. Nastali dokument sadržava sve elemente digitalnog sadržaja: tekst, slike, multimediju i kratke provjere znanja.  Nakon izrade, korisnici su dokument konvertirali u .pdf i .epub formate te objavili u obliku e-knjige na mobilnoj aplikaciji Libar. Osim sa izradom sadržaja, korisnici su se imali prilike upoznati sa mogućnostima licenciranja sadržaja kao i sa mogućnostima dodjeljivanja ovlasti i kolaboracije sa drugim korisicima Libra.


Igre u nastavi za poticanje motivacije učenika

Sudionicima je objašnjen pojam “gamification”, njegove prednosti i mane, razlozi uvođenja igara u nastavni proces, te razne vrste primjene igara u nastavi. Sudionici su upoznali online edukacijski sustav ClassCraft koji omogućava uvođenje igara u nastavni proces na principu igranja uloga (kao npr. World of Warcraft). U praktičnom dijelu kreirali su svoje virtualne profile te u grupnom radu sagledali sustav iz perspektive nastavnika i učenika.


Jednostavna sigurnost

Tema ove radionice bila je povećanje osobne i poslovne računalne sigurnosti korištenjem alata za upravljanje lozinkama. Sudionici radionice upoznati su s alatom za upravljanje lozinkama, KeePass, čijim korištenjem će moći koristiti samo jednu lozinku kao ulaznu za sve ostale, te kako na siguran i jednostavan način izraditi nove i obnoviti stare lozinke. 

Također, upoznati su s dobrim i lošim stranama korištenja alata za upravljanje lozinkama, te s nekim specifičnim aplikacijama na tržištu, a izdvojene su one koji su dobar ili loš pogodak u mogućnostima i sigurnosti.


Digitalna obrada lektirnog djela

Ova radionica pokazala je kako se može obraditi lektirno djelo uz pomoć web 2.0 alata tako da djeca aktivno sudjeluju u nastavi obrade lektirnog djela, da ono ne bude klasičan pristup obradi lektire. Naglasak je bio na međusobnoj kooperaciji, kolaboraciji, komunikaciji, istraživanju novih medija i iskazivanju kreativnosti putem istih. Radionica se realizirala kroz pet zadataka obrađenih kroz različite web 2.0 alate: Voocaro, Voki, Quizyourfriends, Classtools, Storybird.


OneDrive - pohrana i dijeljenje podataka u Oblaku

Radionica je korisnicima pokazala kako funkcionira OneDrive Cloud servis, koja je razlika između OneDrive i OneDrive for Business. Uz prethodno, pokazalo se kako podatke koristiti lokalno, a kako online, što je i kako podržano upravljanje verzijama i tipovima dokumenata, kome odobriti pristup i kako do dokumenata i foldera. Sudionici su dobili i odgovre na pitanja: Da li je potrebno imati instaliran Office paket na računalo da bi se moglo raditi unutar dokumenata? Kako iskoristiti Office Online u suradnji sa OneDrive servisom, ako je potrebno mijenjati dokumente?


Glogster Edu - izrada multimedijalnih plakata

Polaznici radionice upoznali su GlogsterEdu, alat za izradu interaktivnih/multimedijalnih plakata - glogova, naučili osnove korištenja GlogsterEDU platforme te kako pregledavati i koristiti glogopediju, zbirku najboljih glogova. U praktičnom dijelu izradili su plakat/glog na temu po vlastitom odabiru a po želji, mogli su ga podijelili preko svojih web stranica, blogova, Facebooka ili Tweetera.


Kizoa - izrada slikokaza, videa, foto kolaža s efektima

Na ovoj radionici su sudionici imali priliku naučiti kako samostalno napraviti slikokaz fotografija te uređivati fotografije, napraviti kratki video s efektima, tekstom i glazbom, osmisliti animirani foto kolaž sa ili bez predložaka, podijeliti sadržaj putem e-maila, objaviti na Youtubeu i Facebooku.


Google+Communities - virtualni prostor za suradničko učenje i usavršavanje

Sudionici su na ovoj radionici usporedili upotrebu triju društvenih mreža: Facebook, Twitter i Google+ te uvidjeli njihove prednosti i nedostatke. Zatim su imali priliku kreirati svoj Google+ profil te naučiti pretraživati javne Google+Communities i na kraju se pridružiti CUC2015 Google+Community (grupi) koja je prethodno otvorena za polaznike radionice. U sklopu te grupe naučili su kreirati različite kategorije u grupi, dodati video s Youtube-a, zalijepiti poveznicu ili link s interneta, dodati fotografiju, napisati objavu („post“), komentirati na objave drugih članova, promovirati člana u administratora grupe, izraditi kratki upitnik (poll), dijeliti dokumente, kreirati događaj (event), privatno razgovarati putem Google+Hangout prozorčića i naučiti koristiti Google+hangout video poziv.



preskoči na navigaciju