Mark West


Mark West radi u UNESCO-vom Sektoru za obrazovanje u kojem ispituje kako tehnologija može poboljšati kvalitetu, pravednost i dostupnost učenja, posebno u zemljama u razvoju, te ujedno vodi projekte koji pomažu uspostaviti nove putanje obrazovanja u digitalnom dobu, više usmjerene na čovjeka. 

Njegov aktualni rad obuhvaća Rewired Global Declaration on Connectivity for Education and Gateways to Public Digital Learning, inicijativu UNESCO-a i UNICEF-a za pomoć zemljama u izgradnji i unapređenju besplatnih, otvorenih platformi za javno obrazovanje na internetu koje održavaju vlade tih zemalja. 

Mark je proveo posljednje dvije godine analizirajući lekcije naučene iz pokušaja da se obrazovanje iz škola prebaci na tehnologije, kao odgovor na probleme vezane uz pandemiju COVID-19. Ovaj rad će kulminirati objavljivanjem knjige pod naslovom Ed-Tech Tragedy koja bi trebala biti objavljena krajem 2022. godine.

Mark West je autor brojnih publikacija o obrazovanju i tehnologiji. Ključna djela uključuju I’d Blush If I Could (2019.) koje je navelo Apple i druge tehnološke tvrtke da unesu promjene u način na koji Siri i drugi pomoćnici UI projiciraju spol, i Reading in the Mobile Era (2014.) koje je privuklo međunarodnu pozornost na mnoge načine na koje vlade, škole i obitelji mogu iskoristiti jeftine mobilne tehnologije za unapređenje pismenosti. Obje su publikacije dobile znatnu medijsku pozornost i pozitivne kritike od strane vodećih novih medija, uključujući između ostalih The New York Times, Le Monde, The Guardian, Der Spigel i Time Magazine. 

Mark je također blisko surađivao i s UNESCO-vom Komisijom za budućnost obrazovanja koju vodi predsjednik Etiopije na razvoju Reimagining our Futures Together (2020.), vodećeg izvješća koje razmatra kako znanje i učenje mogu pomoći u oblikovanju pravedne i održive budućnosti s pogledom prema 2050. godini. 

Tijekom 2023. godine Mark West će raditi na opisivanju i analizi proliferacije programa certificiranja nastavnika koje vode tehnološke korporacije (primjerice programi za obrazovanje Googlea i Applea) i sve učestalijih kibernetičkih napada usmjerenih na škole i sveučilišta. 

Prije nego što se pridružio UNESCO-u, Mark je dobio Fulbrightovu stipendiju u Azerbajdžanu te radio kao nastavnik i provodio stručna usavršavanja za nastavnike u Sjedinjenim Državama. Diplomirao je na Sveučilištu Stanford. 

Ponovno razmatranje obećanja obrazovnih tehnologija nakon pandemije COVID-19

Pandemija COVID-19 gurnula je obrazovanje iz škola u obrazovne tehnologije brzinom i razmjerom bez povijesnog presedana. Za stotine milijuna učenika formalno učenje postalo je potpuno ovisno o tehnologiji – bez obzira radi li se o digitalnim uređajima povezanim s internetom, televizorima ili radio aparatima.

Mark West će u svom izlaganju predstaviti podatke i analizu iz nadolazeće publikacije UNESCO-a koja ispituje brojne – i često zanemarene – negativne posljedice ove promjene. Kroz pojedinosti o tome što je pošlo po zlu s digitalnim učenjem tijekom pandemije, izlaganje gospodina Westa dati će lekcije i preporuke kako bi se osiguralo da napredna tehnologija olakšava, a ne potkopava, napore da se osigura univerzalno pružanje inkluzivnog, pravednog i na čovjeka usmjerenog javnog obrazovanja.

Gospodin West će također objasniti kako UNESCO radi sa zemljama i širokim spektrom partnera na preusmjeravanju digitalne transformacije obrazovanja oko ključnih načela i obveza artikuliranih u RewirEd Globalnoj deklaraciji o povezanosti za obrazovanje kao i pozivu Ujedinjenih naroda na akciju u vezi s digitalnim učenjem. Na kraju će detaljno opisati UNESCO-vu i UNICEF-ovu globalnu Gateways inicijativu za pomoć zemljama u uspostavljanju i poboljšanju javnih platformi i sadržaja za javno obrazovanje.