Boris Jokić 


Boris Jokić ravnatelj je Instituta za društvena istraživanja u  Zagrebu. Diplomirao je psihologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a magistrirao je i doktorirao na Sveučilištu u Cambridgeu, Velika Britanija. Znanstvena karijera mu je snažno ukorijenjena u interdisciplinarnom području obrazovnih znanosti. 

Njegovi najnoviji znanstveni projekti financirani od strane Hrvatske zaklade za znanost uključuju istraživanja učinaka pandemije na mentalno zdravlje učenika i odgojno-obrazovnih radnika, aspiracijskog profila djece i mladih u Hrvatskoj te obrazaca njihovog učenja i povjerenja koje imaju. Bio je član Nacionalnog vijeća za obrazovanje i jedan je od autora aktualne Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije. Bio je voditelj Cjelovite kurikularne reforme ranog i predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja u Hrvatskoj. 

‘Ulovljeni između Tik-Toka i školskog igrališta – perspektive djece i mladih o korištenju digitalnih tehnologija’ 

Utjecaj digitalne tehnologije na živote i razvoj djece i mladih predmet je brojnih polarizirajućih rasprava u javnosti koje se kreću od ‘moralne panike’ i poziva za zabranama do zagovaranja neograničenog korištenja od vrlo rane dobi. Rijetko se u javnim, stručnim i znanstvenim forumima uključuje glas djece i mladih. Premda nedovoljno uključen, taj je glas ključan za razumijevanje praksi i perspektiva trenutnih generacija.

U predavanju ‘Ulovljeni između Tik-Toka i školskog igrališta – perspektive djece i mladih o korištenju digitalnih tehnologija’ prvi će puta biti predstavljeni rezultati istraživanja o iskustvima djece i mladih u digitalnom okružju i njihovim stavovima o utjecaju digitalnih tehnologija na živote i društvo. U istraživanju, financiranom od strane Hrvatske zaklade za znanost, sudjelovalo je više od 16 000 učenika petih i sedmih razreda osnovnih te trećih razreda srednjih škola iz 165 hrvatskih škola. Poseban naglasak u predavanju posvećen je utjecaju pandemije bolesti COVID-19 na vrijeme boravka u digitalnom okružju te strukturu aktivnosti učenika različitih generacija. Prezentirat će se i podaci o percepciji utjecaja digitalnih tehnologija na učenje i obrazovanje, ali i na ostale važne dijelove života mladih poput prijateljstava, obiteljskih odnosa i zaljubljivanja.