Objavljen preliminarni program konferencije


Objavljen je preliminarni program 24. CARNET-ove konferencije za korisnike koja će se pod nazivom “Otvaranje u zatvorenom svijetu: postdigitalna znanost i obrazovanje” održati od 26. do 28. listopada 2022. godine u Šibeniku.

Ove godine donosimo i neke novosti kao što je međunarodna znanstveno-istraživačka sekcija koja će se održati u potpunosti na engleskom jeziku te nikad veći broj pozvanih predavanja i Hackathon natjecanje.

Svečano otvaranje konferencije obilježit će plenarno predavanje prof. dr. sc. Vernese Smolčić, svjetski priznate astrofizičarke te redovite profesorice na Fizičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Ona će kroz primjere iz svoje karijere i područja astronomije i astrofizike govoriti o važnosti otvorenosti, timskog rada i povezanosti u znanosti, programiranju u radu s velikim bazama podataka te otvorenog pristupa podacima i znanju na svim razinama, kao i važnosti svestranih identiteta znanstvenika/ca. 

Prvi dan će se održati i pozvana predavanja Aleksandre Mudrinić Ribić iz CARNET-a i Marina Trošelja iz STEMI-ja. Uz njih, Terry Lamb, profesor jezika i interdisciplinarne pedagogije na Sveučilištu Westminster će govoriti o višejezičnim i inkluzivnim pristupima integraciji učenika migranata u učionice, dok će Jeremy Knox, sudirektor Centra za istraživanje digitalnog obrazovanja na Sveučilištu u Edinburghu analizirati novonastale političke ekonomije obrazovanja u postdigitalnom i postpandemičnom okruženju.

Drugi dan konferencije rezerviran je za pozvano predavanje Petra Jandrića, profesora na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu i gostujućeg profesora na Sveučilištu Wolverhampton. Pozvana predavanja će također održati i Antica Čulina, viša znanstvena suradnica na Institutu Ruđer Bošković koja će pokazati kako elementi otvorene znanosti (registri studija, podaci, softver) mogu ubrzati znanstveni napredak, gdje ih pronaći i kako koristiti u obrazovne svrhe te Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu koji će nam predstaviti rezultate istraživanja o iskustvima djece i mladih u digitalnom okružju i njihovim stavovima o utjecaju digitalnih tehnologija na živote i društvo.

O važnosti Kodeksa ponašanja za zaštitu mladih žena i djevojaka na internetu od štetnih kršenja ljudskih prava, te o ulozi koju škole mogu imati u obrazovanju mladih o štetnosti interneta, uključujući ugrađivanje Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima djeteta (UNCRC) u obrazovanje nastavnika i školskih kurikuluma govorit će Alison MacKenzie, predavačica na Queen’s University Belfast.

Zadnji dan konferencije rezerviran je za pozvana predavanja Ivana Marića, ravnatelja Sveučilišnog računskog centra i Antonije Bilić Arar, novinarke i urednice na tehnološkom portalu Netokracija te Dr Dine Mehmedbegović-Smith, predavačice na University Collegeu u Londonu koja će podijeliti svoje osobno iskustvo rada u nepredviđenim uvjetima uzrokovanih krizom i promjenama koje su u visokom obrazovanju doživjeli tijekom pandemije Covida-19. 

Petak će obilježiti i predavanje direktora istraživanja Waaga Futurelaba, Sander van der Waala koji će govoriti o stavljanju javnog interesa u središte europskih napora za digitalizaciju, dok će na zatvaranju konferencije sudionici imati priliku čuti plenarna predavanja Rachel Lowenstein (Mindshare) i Marka Westa iz UNESCO-a.

Na konferenciji će biti predstavljena brojna interaktivna izlaganja i radionice te 12 okruglih stolova i panel koji će obraditi razne teme, od otvorenog obrazovanja, podcasta i blogova kao edukacijskog medija do digitalne zrelosti škola i deficitarnosti broja STEM nastavnika.

Ove godine dio programa će se moći pratiti i preko online platforme.