Jeremy Knox sudirektor je Centra za istraživanje digitalnog obrazovanja na Sveučilištu u Edinburghu. Njegovi znanstveni interesi uključuju odnose između obrazovanja, tehnologija vođenih podacima kao što je umjetna inteligencija (AI) i šireg društva, a vodio je projekte financirane od strane ESRC-a i British Councila. Jeremyjev objavljeni rad uključuje kritičke poglede na umjetnu inteligenciju, analitiku učenja, podatke i algoritme, kao i otvorene obrazovne resurse (OER) i masovne otvorene online tečajeve (MOOC). To uključuje monografiju Posthumanizam i MOOC: kontaminiranje teme globalnog obrazovanja s Routledgeom i uređeni svezak Umjetna inteligencija i inkluzivno obrazovanje: spekulativne budućnosti i nove prakse sa Springerom. Suradnik je urednika časopisa Postdigitalna znanost i obrazovanje (Springer), a također je suosnivač mreže Digitalnog sveučilišta Society for Research in Higher Education (SRHE).
‘Always Be Closing’: nove ekonomije otvorenog obrazovanja
U ovom će se radu analizirati novonastale političke ekonomije obrazovanja u postdigitalnom i postpandemičnom okruženju, u kojemu se čini kako su tehnologije koje se temelje na obradi podatka (tzv. data-driven technologies) i komercijalne tvrtke sveprisutne u uobičajenim obrazovnim aktivnostima. Izlaganje će započeti pregledom nastanka digitalno posredovanog otvorenog obrazovanja, pri čemu će se istaknuti tipični primjeri iz obrazovnih pravaca poput otvorenih obrazovnih izvora (eng. Open Education Resources – OER) i MOOC-ova, s naglaskom na teme eksperimentiranja i zajednice.
To će se usporediti s nedavnim razvojem i pružanjem usluga utemeljenih na obradi podataka i platformi za obrazovanje koje obično tvrde da nude nove vrste pristupa i razina, kao i ‘personalizirane’ i ‘prilagodljive’ sustave koji kroje obrazovni sadržaj prema individualnim potrebama učenica/ka te obećavaju oblike objektivnosti i preciznosti bez presedana. Kao takav, ovaj će rad u prvi plan staviti kritiku društvenim odnosima, a posebno odnosa moći, koji međusobno tvore proizvodnju, distribuciju i korištenje ‘otvorenih’ obrazovnih tehnologija danas.