Upute za učitavanje prezentacija i konferencijskih radova te pripremu i održavanje prezentacija
Prezentacije i konferencijske radove potrebno je učitati u sustav OpenConf do petka, 31. ožujka 2023. godine do 23:59 sati.
Standardni formati za prezentacije su PowerPoint, OpenOffice ili PDF te su takve prezentacije kompatibilne s računalnom opremom koja će biti na raspolaganju.
Za konferencijske radove obavezno je učitavanje u PDF formatu. Maksimalna dozvoljena veličina datoteke je 25 MB. Predložak za tekst konferencijskog rada možete preuzeti s: https://docs.google.com/document/d/1baq86zeUytTQoIQfmesdlVZ6cnJMrMBltGJJ0e_G1VE/
Planirate li koristiti alat Prezi, učitajte ga kao datoteku i naknadno s organizatorom provjerite prezentiranje online verzije. Ako planirate koristiti neki drugi alat, prije izrade prezentacije javite se organizatoru i provjerite hoće li prikazivanje biti moguće.
Ograničenje veličine datoteke je 100 MB. S obzirom na ovo ograničenje, videa učitajte u oblak (npr. Google Drive, OneDrive, YouTube) i u prezentaciju dodajte poveznicu na video.
Želite li tijekom prezentacije pokazati neki sadržaj s interneta, naročito ako je riječ o multimedijalnim materijalima, provjerite s organizatorom mogu li se osigurati dodatni programski alati ili oprema koja bi za to mogla biti potrebna.
Standardna računalna oprema uključuje: predavačko računalo spojeno na internet, projektor, platno ili druga površina za projekciju, miš/daljinski upravljač s pokazivačem.
Prezentacije na konferenciji CUC se snimaju i prenose putem interneta.
Ističemo kako je preduvjet za uvrštavanje rada u program prijava na konferenciju barem jednog od autora/ica.
Dodatne informacije
Blok prezentacija traje 90 minuta. To će vrijeme biti ravnomjerno raspoređeno na sve prezentacije u tom bloku.
Stoga molimo sve autore radova da pripreme prezentacije i BoF diskusije odgovarajuće dužine, u skladu s vremenom predviđenim za određeni format:
- za prezentaciju konferencijskog rada predviđeno je 15 minuta
- za interaktivno izlaganje vrijeme predviđeno za prezentaciju je 15 minuta u formi razmjene ideja i interakcije sa sudionicima koji prisustvuju izlaganju
- vrijeme predviđeno za radionicu je do 90 minuta.
- vrijeme predviđeno za BoF je 45 ili 90 minuta
Imajte na umu kako slušatelje umara nizanje sirovih podataka i kako žele čuti priču, žele biti uključeni u avanturu.
Na početku, odgovorite sami sebi na pitanje: Koja je svrha moje prezentacije? Osim što želite prezentirati svoj rad, što je ono glavno što publici želite poručiti? Što bi publiku moglo zanimati? Što je u Vašem radu za publiku novo?
Procijenite je li moguće u predviđenom vremenu izložiti sve što se Vama čini važnim. Ako je potrebno, odustanite od nekih dijelova sadržaja i usredotočite se na ono što je zaista važno i novo.
Razvijte priču kako bi ju mogla pratiti publika koja je možda tek općenito informirana o užem području kojim se bavite i koja ne poznaje sredinu u kojoj radite ili u kojoj ste proveli projekt ili istraživanje. Prema toj priči strukturirajte prezentaciju.
Jedan od mogućih redoslijeda izlaganja je onaj u kojem najprije opisujete okruženje u kojem ste proveli svoje istraživanje ili projekt, zatim prelazite na opis rezultata i na kraju prezentirate zaključak. Pokušajte priču presložiti na više različitih načina i odaberite onaj koji smatrate najučinkovitijim.
Bez obzira na redoslijed, pripazite da uvod ne bude predugačak, a da previše važnih napomena ne ostane za kraj.
Održite probnu prezentaciju za nekog dobronamjernog kritičara i provjerite njenu učinkovitost i trajanje.
Poveznica za učitavanje prezentacija i konferencijskih radova u sustav OpenConf: https://radovi2023.cuc.carnet.hr/author/upload.php
- Ovisno o tome učitavate li prezentaciju (“Prezentacija”) ili konferencijski rad (“Puni tekst rada”) datoteku ćete učitati i format odabrati u odgovarajućem retku
- Format prezentacije odaberite iz padajućeg izbornika “Formatiraj”
- dostupni formati su: .ppt, .pptx, .pdf, GZIP. Napominjemo da je za konferencijske radove obavezno učitavanje u PDF formatu. Maksimalna dozvoljena veličina datoteke je 25 MB.
- obavezno vodite računa da je format prezentacije koju želite učitati jednak onom koji ste odabrali u padajućem izborniku „Formatiraj“
- Odaberite opciju „Choose File“
- Odaberite „Upload Files“
Dva su najčešća razloga zbog kojih se prezentacija ne učitava:
- format prezentacije ili rada koji želite učitati nije jednak formatu iz izbornika „Formatiraj“
(primjerice, ako učitavate format .pdf iz padajućeg izbornika “Formatiraj” birajte isključivo .pdf.) - prezentacija prekoračuje dopuštenu veličinu datoteke od 100MB (u ovom slučaju, komprimirajte medijske zapise u prezentaciji).
Ako i nakon ovih intervencija ne možete učitati prezentaciju, pokušajte otvoriti poveznicu za učitavanje prezentacije u nekom drugom izborniku. Ako je i dalje ne možete učitati, pošaljite ju na e-adresu cuc@carnet.hr putem usluge FileSender dostupne na adresi https://filesender.srce.hr/.
Molimo sve izlagače/ice da slijede sljedeće smjernice u pripremi i izlaganju prezentacija za CUC konferenciju:
- Molimo Vas da govorite polako i razgovijetno.
- Koristite jasne i jednostavne slike i grafičke prikaze, izbjegavajte sjene, tekstualne efekte, dinamične pozadine na slajdovima, pretrpane slajdove, niske kontraste boja u odnosu na pozadinu ili animacije.
- Pobrinite se da brojke budu vidljive osobama s nemogućnošću raspoznavanja boja (na primjer korištenjem besplatnih online simulatora).
- Koristite velike sans-serif fontove (ne manje od 30 pt) i ograničite tekst na 6 redaka po slajdu.
- Skrećite pozornost na važne elemente na prikazima verbalnim pojašnjenjima.
- Provjerite jesu li hiperveze jasne i nedvosmislene.
- Provjerite pravopis i gramatiku u prezentaciji.
Prilikom vođenja rasprava, Q&A rasprava, otvorenih izlaganja/diskusija ili BoF sesija:
- Molimo Vas osigurajte da svi imaju priliku podijeliti svoje ideje.
- Vodite računa da se ljudi izmjenjuju kada govore i da ne govore istovremeno.
Za više informacija pogledajte sljedeće izvore koji su poslužili pri izradi gore navedenih smjernica:
- https://sparcopen.org/wp-content/uploads/2017/07/Diversity-Equity-and-Inclusion-Report-July-10-V1-Release.pdf
- https://www.colemaninstitute.org/inclusive-conference-presentation-guidelines/
- https://www.w3.org/WAI/teach-advocate/accessible-presentations/
- https://www.cscce.org/2021/02/26/prioritizing-accessibility-in-organizing-online-events/
- https://www.nevadaddcouncil.org/wp-content/uploads/2013/10/Accessible-Meetings-Presentations-and-Materials1.pdf
- https://support.microsoft.com/en-us/office/make-your-powerpoint-presentations-accessible-to-people-with-disabilities-6f7772b2-2f33-4bd2-8ca7-dae3b2b3ef25?ui=en-us&rs=en-us&ad=us