POZVANI PREDAVAČI



 
Ivan Krstić
 
Heather Boyles
 
Mark East
  [film] [film]




Ivan Krstić
Direktor za sigurnosnu arhitekturu
One Laptop Per Child (OLPC)

RAD: Prijenosno racunalo za 100 USD - MIT ili stvarnost?!

BIOGRAFIJA

Ivan Krstić (21), mladi je inovator i zagovaratelj slobodnog softvera, student teorijske matematike i informatike na vodećem svjetskom sveučilištu Harvard, jedan od direktora projekta „Laptop za svako dijete“ – „One Laptop Per Child” (OLPC) te ovogodišnji najmlađi dobitnik prestižne nagrade TR35 koju ugledni časopis Technology Review dodjeljuje najboljim mladim svjetskim inovatorima u dobi do 35 godina.

Rođen u Zagrebu gdje je završio osnovnu školu, Ivan Krstić od 13. godine živi u SAD-u gdje je završio jednu od najboljih privatnih srednjih škola Cranbrook za koju je dobio stipendiju. Još kao srednjoškolac napravio je softver za neuroznanstvenika na Sveučilištu Michigan, a za vrijeme ljetovanja u Zagrebu je kreirao informacijski sustav u Dječjoj bolnici. 2006. godine pridružio se projektu OLPC, postavši najmlađim od 12 direktora, zadužen za sigurnost i informacijsku arhitekturu.

Projekt OLPC je 2002. godine pokrenuo Nicholas Negroponte, direktor MIT Medijskog laboratorija, s ciljem da se stvori prijenosno računalo za djecu širom svijeta, posebice onu iz zemalja u razvoju, koje bi bilo dovoljno jeftino (ispod 100 dolara), čime bi im se pružila mogućnost da na jednostavniji i kvalitetniji način istražuju, uče i rade te razvijaju svoju kreativnost i izražavaju sami sebe.

Upravo je u sklopu projekta OLPC Ivan Krstić razvio Bitfrost za koji je dobio nagradu TR35. Bitfrost je novi način gledanja na informatičku sigurnost koji omogućava sigurno funkcioniranje računala bez potrebe za antivirusnim te anti-spyware softverom.

[na vrh]



Heather Boyles
International Relations, Internet 2


RAD: Mreža Internet2

Mreža Internet2 - nastavak Interneta ili sasvim nova inicijativa?  Zapravo, mreža Internet2 postoji već više od deset godina. 
Mrežu Internet2 pokrenula su 1996. godine 34 američka sveučilišta, a predstavlja:
  1. dugotrajnu inicijativu za unaprjeđenje stanja internetske tehnologije i internetskih aplikacija – posebice za istraživanje, poučavanje i učenje; 
  2. organizaciju koju su osnovala navedena 34 sveučilišta i koja sada uključuje više od 200 američkih sveučilišta, 60 korporacija, 30 državnih i regionalnih mreža i preko 50 međunarodnih partnera;  i
  3. naziv mrežnog sustava koji prelazi granice SAD-a i koji koriste njezine članice i drugi – i koji pruža trajno, pouzdano, visokokvalitetno IP umrežavanje za discipline od astronomije do reproduktivnih umjetnosti te eksperimentalne mreže koje omogućavaju istraživačima mreža primjenu potpuno novih mrežnih protokola.

No, u koje su svrhe istraživači, nastavnici i studenti u tih deset godina koristili mrežu?  U ovom predavanju govorit će se o načinima na koji svi, od učenika osnovne škole, ortopeda, fizičara visokih energija do poslovnih škola koriste mrežu Internet2 za poboljšanje svojih iskustava u učenju, pronalaženje novih suradnika i temeljnu izmjenu načina svojega rada.


BIOGRAFIJA

Heather Boyles je direktorica Odjela za međunarodne odnose članova i partnera mreže Internet2. Dodijeljene su joj više rukovodeće odgovornosti za odnose između mreže Internet2 i grupacija vezanih uz infrastrukturu, uključujući inicijative za umrežavanje izvan SAD-a, američke savezne istraživačke mreže i napredne regionalne mreže sa sjedištem u SAD-u. U okviru ovih odgovornosti, Heather ima ulogu direktorice Odjela za međunarodne odnose te nadgleda stvaranje programa međunarodnih odnosa mreže Internet2, od prvog partnerstva 1997. s organizacijom CANARIE iz Kanade, pa do više od 45 sadašnjih partnerstava s visokokvalitetnim mrežama za istraživanje i obrazovanje diljem svijeta. Sudjelovala je u brojnim globalnim inicijativama i organizacijama za umrežavanje, uključujući Koordinacijski odbor za umrežavanje međukontinentalnog istraživanja (eng. Coordinating Committee on Intercontinental Research Networking – CCIRN), Internetsko društvo (eng. Internet Society – ISOC), inicijativu G7 za globalnu interoperabilnost širokopojasnih mreža (eng. Global Interoperability of Broadband Networks – GIBN), itd.

Heather Boyles na mreži Internet2 na više različitih pozicija radi od samog njezinog začetka, uključujući funkcije direktorice za odnose s vladom te predsjednice ureda. U mrežu Internet2 došla je posudbom s prethodnog položaja direktorice za politiku i posebne projekte pri Federaciji američkih istraživačkih mreža (eng. Federation of American Research Networks – FARNET). U FARNET-u je izradila i napisala FARNET's Washington Update – tjedni pregled političkih pitanja važnih za mrežna istraživanja i obrazovnu zajednicu. Također je radila za FARNET kao glavni istraživač za dobivanje potpore Nacionalne znanstvene zaklade.
Heather je na američkom Sveučilištu u Washingtonu, DC, magistrirala na području međunarodnih odnosa na temu međunarodne gospodarske politike, a ima i diplomu iz međunarodnih studija i njemačkog jezika sa Sveučilišta Indiana u Pensilvaniji.

[na vrh]



Greg Butler
Direktor odjela industrije obrazovanja – Microsoftova Grupa za obrazovna rješenja
Microsoft, Velika Britanija


RAD: N/A

BIOGRAFIJA:


Greg Butler je zadužen za razvoj industrije obrazovanja korporacije Microsoft International te se bavi pružanjem potpore strateškim partnerstvima i programima koji ujedinjuju Microsoftove napore u području građanskih aktivnosti i prodaje. Zahvaljujući toj ulozi, Greg Butler surađuje s vodećim svjetskim organizacijama kao što su UNESCO, Svjetska banka, Europska unija, Svjetski gospodarski forum (WEF) i Novim partnerstvom za afrički razvoj (NEPAD).

Nakon što je 15 godina proveo kao nastavnik, ravnatelj škole, savjetnik za tehnologiju i sveučilišni predavač, Greg je osnovao dvije uspješne tvrtke i jednu neprofitnu organizaciju. Microsoftu se pridružio 2001. godine gdje mu je povjeren zadatak upravljanja svim akademskim programima Microsofta u SAD-u, te je ubrzo napredovao do uloge generalnog direktora K12 strategije, rješenja i programa. Njegovo najznačajnije postignuće tijekom tog razdoblja je vođenje projekta oblikovanja i provedbe Microsoftovog partnerstva u inicijativi obrazovanja. Ta je inicijativa glavno težište Microsoftovih programa za građane Citizenship, s ulaganjima od 250 milijuna dolara i 101 predanim suradnikom koji pomažu u svjetskoj provedbi tog programa.

Nakon toga, Greg Butler je imenovan direktorom Javnog sektora u Novom južnom Walesu korporacije Microsoft u Australiji. Tu je bio zadužen za vođenje Microsoftovih timova u području obrazovanja, državne uprave i zdravstvene zaštite u Novom južnom Walesu, te je surađivao s vladom na unapređivanju školskog uspjeha učenika i državnih službi uz pomoć tehnologije.

Greg je strastveni zagovornik partnerstava kao modela za iskorištavanje mogućnosti informacijske i komunikacijske tehnologije u cilju preobrazbe učenja, stupnja angažiranosti i poboljšavanja uspješnosti učenika. Također voli provoditi vrijeme vozeći se na svojem motociklu.

[na vrh]