R1 - Od ideje do filma (sažetak)
Autor i predavač: Darko Rakić, Osnovna škola Popovača
Trajanje: 4 sata
R2 - Promjene u inačici Moodle 2.1 u odnosu na Moodle 1.9.x – perspektiva nastavnika (sažetak)
Autor i predavač: Jasmin Klindžić, Filozofski fakultet Zagreb
Trajanje: 4 sata
R3 - Izrada vlastitog e-sadržaja (sažetak)
Autor i predavač: Aleksandra Mudrinić Ribić i Martina Hribar, CARNet
Trajanje: 4 sata
R4 - Korištenje društvene mreže Twitter (sažetak)
Autor i predavač: Branka Vuk, CARNet
Trajanje: 1:30 sata
R5 - Izrada Ganttograma u Excelu (sažetak)
Autor i predavač: Ivica Buzov, Upravna i birotehnička škola, Zagreb
Trajanje: 2 sata
R7 - GeoGebra (sažetak)
Autor i predavač: Šime Šuljić, Gimnazija i strukovna škola Jurja Dobrile, Pazin
Trajanje: 4 sata
R8 - Sigurna učionica (sažetak)
Autor i predavač: Igor Smud, CARNet
Trajanje: 2 sata
Od ideje do filma
Tijekom radionice sudionici će se također upoznati s filmskim izražajnim sredstvima, pravilima snimanja i fotografiranja, vrstama kamera, kompoziciji kadra, stvaranju ideje, sinopsisa ili knjige snimanja, opremi za snimanje i montažu, prebacivanju materijala u računalo i montaži u Windows Movie Makeru. Na kraju će savladati objavljivanje videozapisa na video portalu.
Također će vidjeti primjere dobre prakse i sami probati snimiti i izmontirati kratki videozapis. Snimanje će odraditi polaznici, a zbog nedostatka vremena montaža će se odraditi na jednom računalu koje će biti spojeno na projektor da polaznici vide što i kako se radi.
Na radionici Od ideje do filma na početku će polaznicima biti prikazani primjeri dobre praske kao motivacija za daljnji rad. Primjeri se odnose na videozapise sa prijašnjih radionica na kojima se vide ideje o čemu se sve može snimati i na koji način. Uz primjere i predavanje polaznici će biti upoznati s filmskim izražajnim sredstvima (kadar, filmski plan, kut snimanja, boja, zvuk, pokreti kamere), pravilima snimanja, kompozicijom kadra, izradom sinopsisa i knjige snimanja itd… Pogledat će jedan video primjer o pravilima snimanja i kompozicije kadra tj. kako pravilno smjestiti objekte u kadar. Nakon teorijskog predavanja i primjera prelazi se na praktični rad u kojem polaznici zajedno s voditeljem osmisle ideju za kratki video zapis i zajednički idu u realizaciju. Polaznici će prema dogovorenom planu snimiti materijal koji ćemo zajedno izmontirati i objaviti na internetu.
Promjene u inačici Moodle 2.1 u odnosu na Moodle 1.9.x – perspektiva nastavnika
U Republici Hrvatskoj postoji veliki broj predavača/nastavnika na svim obrazovnim razinama koji koriste Moodle LMS inačice 1.9.x. Krajem 2010. godine izdana je Moodle inačica 2.0 koja donosi drastične razlike u odnosu na sve dosadašnje inačice, počevši od unutarnje logike, preko funkcioniranja pojedinih sustava, pa sve do izgleda samog korisničkog sučelja. Neke od navedenih razlika često nisu lako uočljive, dok su druge nedovoljno dokumentirane i pojašnjene (barem za potrebe predavača i nastavnika). Kako se bliži trenutak nadogradnje i prelaska većine produkcijskih poslužitelja na Moodle inačicu 2.1, tako se pojavila potreba obučavanja predavača za rad u novom okruženju. U sklopu radionice bit će obrađene i nove značajke sustava, kao i novi načini pohrane i korištenja nastavnih i drugih materijala (repozitoriji, portfolio). Polaznici će imati pristup poslužitelju na kojem se nalazi instaliran Moodle inačice 2.1 (poslužitelj održava i osigurava voditelj radionice, i smješten je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu). Praktični rad će se sastojati u izradi online kolegija na sustavu zasnovanom na Moodle inačici 2.1 te postavljanju osnovnih vrsta resursa i interaktivnih aktivnosti (modula) na isti, kao i prikazu razlika između prethodne i nove Moodle inačice na primjerima.
Izrada vlastitog e-sadržaja
Ciljevi radionice su upoznati nastavnike s osnovama korištenja open source alata: eXe, Audacity, JayCut, te ih osposobiti za samostalnu izradu e-sadržaja i njihovu implementaciju u sustav Moodle. Upoznavanjem s osnovnim funkcionalnostima pojedinih alata želimo potaknuti nastavnike na korištenje informacijsko komunikacijske tehnologije u njihovoj nastavi kao i na provođenje kombinirane nastave sa svojim učenicima. Posebno želimo istaknuti izradu materijala prilagođenu za pojedine sustave za učenje, konkretno sustav Moodle. Izrada nastavnih materijala bit će vođena prema principima instrukcijskog dizajna. Spomenute open source alate koristit ćemo za izradu i uređivanje audio i video materijala kao i izradu samostalnih objekata za učenje koji će se implementirati u e-sadržaje u Moodle-u.
Korištenje društvene mreže Twitter
Polaznici radionice bit će uvedeni u društvenu mrežu Twitter na način da će upoznati njezin koncept i osnovne pojmove (npr. tweet, RT, hashtag, follower...) te će na licu mjesta, na računalu, kreirati i personalizirati svoj korisnički račun. Potom će naučiti ponešto o vanjskim servisima i alatima (npr. bit.ly, twitpic.com, twitlonger.com, Hootsuite, Tweetdeck, mobilne aplikacije...) koji Twitteru proširuju funkcionalnost, a korisnicima olakšavaju komunikaciju i korištenje uopće. Također, polaznici će biti upoznati s razlikama između Twittera i ostalih društvenih mreža, njegovim marketinškim potencijalima te s nekim od nepisanih pravilia Twitter zajednice kako bi se što brže i lakše u nju uklopili.
Izrada Ganttograma u Excelu
Predavač će demonstrirati unos podataka o projektu u Excel tablicu. Tablica se sastoji od: Zadaci projekta, Početak, Kraj, Obavljeno, Preostalo, Ukupno obaviti, Pozitiva, Danas. Nakon što polaznici unesu podatke (proizvoljne) u polja: Zadaci projekta, Početak, Kraj, predavač će objasniti dijelove pojedinih formula od izraza do ćelija, a potrebnih za dobivanje podataka za polja: Obavljeno, Preostalo, Ukupno obaviti, Pozitiva i Danas te demonstrirati na primjeru. Pošto polaznici kopiranjem formule dobiju sve potrebne podatke za grafikon, predavač će demonstrirati izradu grafikona: koristi se složeni trakasti grafikon (2D ili 3D), a manualno se dodaju 3 serije podataka: Početak, Obavljeno i Preostalo. Predavač će demonstrirati koje su ćelije potrebne za svaku seriju podataka, te preporučiti uklanjanje legenda s polja grafikona. Nakon što i polaznici izrade grafikon, predavač će demonstrirati potrebne preinake oblikovanja grafikona: oblikovanje serije podataka Početak, oblikovanja veličine fonta, oblikovanje osi X i obrnuti redoslijed kategorija te oblikovanjem osi Z promijeniti veličinu minimuma (prema najmanjem datumu Početka).
Nakon što i polaznici dovrše promjene oblikovanja grafikona, koji je zadobio izgled Ganttograma, predavač će pokazati promjenom datuma u ćeliji Danas kako se grafikon mijenja s protokom vremena. Potom će predavač demonstrirati kopiranje grafikona iz Excela u Word kao slike i objekta, budući da se projektna dokumentacije, uglavnom, piše u Wordu. Polaznici će pošto dovrše grafikon, zalijepiti u Word i poslati predavaču e-poštom. Predavač će demonstrirati neke pristigle radove. Slanjem gotovog Ganttograma kopiranog u Word dokument e-poštom, predavač će imati povratnu informaciju o ishodima koje je polaznik ostvario na radionici.
Edmodo - Facebook za učenike i učitelje - online socijalno učenje
Svrha je ove radionice upoznati sve polaznike sa mogućnostima društvene mreže Edmodo. Edmodo je specijalizirana društvena mreža kojoj je cilj povezati sve učenike i učitelje, svojevrsni Facebook za škole. Ovakva društvena mreža povezuje dvije strane našega školstva, učenika i učitelja, te zaobilazi osnovni problem Facebook-a, tj. nepostojanje odnosa prijatelj-prijatelj između učenika, odnosno profesora. Za razliku od ostalih alata za on-line učenje, Edmodo objedinjuje sve pozitivne aspekte socijalne mreže i njima dodaje već viđene mogućnosti e-learning sustava. Svojim dizajnom, ali i brzinom, Edmodo je lako asimilirati u učionicama, naročito iz razloga što vrlo vjerno prati Facebook koncept. Učitelj ima sve mogućnosti jednog e-learning sustava nadograđen s mogućnostima poput komentiranja sadržaja, dijeljena video linkova, kreiranja korisničkih grupa, odnosno razreda, postavljanja anketa i još mnogo toga.
Budući da se radi isključivo o socijalnoj mreži moguće je povezivanje s ostalim učiteljima, bilo u domaćim ili inozemnim školama, kao i pretraživanje učenika i njihovo povezivanje po školskim pripadnostima. Uistinu vrlo zanimljiv sustav koji bi vrlo lako mogao postati zastupljeniji i od pojedinih e-learning alata i to prvenstveno zbog činjenice da su korisnicima socijalne mreže poput Facebook-a više zanimljive i poznate. Učiteljima je s druge strane moguće ocjenjivati pojedine grupe (razrede) kao i pojedince, a jednim klikom miša moguće je objavljivati i zadaće. Sve ove mogućnosti objedinjene unutar socijalne mreže čine Edmodo jedinstvenim alatom u moru socijalnih mreža i e-learning alata.
GeoGebra
GeoGebra je besplatni program slobodnog kȏda koji je privukao mnogobrojne poklonike u svijetu. Sa šezdesetak jezika na koje je preveden, najprevođeniji je matematički program. Od 2004. godine sve nadogradnje lokalizirane su na hrvatski jezik. Ove je godine Ministarstvo obrazovanja i športa dalo preporuku za korištenje tog programa u školama. GeoGebra je snažan autorski alat za obrazovne sadržaje raznih nastavnih predmeta. Postignuća se ne zasnivaju toliko na programskim rutinama, koliko na maštovitosti korisnika i poznavanju elementarne matematike. GeoGebra je dobila razna priznanja i nagrade. Najistaknutija je prestižna nagrada Tech Award 2009. koju je dodijelio Microsoft u kategoriji obrazovanje. Kao i ostali programi u kategoriji GeoGebra čuva definicijska svojstva konstruiranih geometrijskih objekata bez obzira koliko velika konstrukcija to bila i koliko mi povlačili i mijenjali oblike početnih elemenata konstrukcije. To pruža mogućnost da učenici mogu učiti matematiku istražujući svojstva matematičkih objekata. GeoGebra je uspostavila potpunu dvosmjernu komunikaciju između algebarske jednadžbe i geometrijske reprezentacije objekta. Bilo koja promjena od strane korisnika odražava se u svim programskim prozorima. To se odnosi i na proračunsku tablicu. Ne samo da se promjene sadržaja ćelija odražavaju na grafički prozor, nego se nakon povlačenja točaka i drugih elemenata mijenjaju vrijednosti ćelija. Sve što se u GeoGebri izradi izvozi se kao potpuno funkcionalan Java applet u web stranicu, LMS, wiki i druge sustave.
Sigurna učionica
Korištenje računala u školama i ostalim edukacijskim ustanovama postaje neizostavan dio nastave, ali time se javljaju problemi sigurnosti tih računala ali i korisnika tih računala. Radionica „Sigurna učionica“ zamišljena je tako da polaznicima ponudi uvod u neka programska rješenja kojima je omogućeno upravljanje računalima sa središnjeg mjesta. Polaznici će biti upoznati s procesom instalacije i konfiguracije Windows domene. Windows domena odabrana je upravo stoga što sve obrazovne ustanove u RH imaju na raspolaganju koristiti Microsoftove proizvode koji to omogućuju. Nakon samog uspostavljanja domene korisnici će moći podesiti neka osnovna i važna pravila pri korištenju računala koja su dio domene. U drugom dijelu radionice polaznici će moći instalirati i konfigurirati antivirusna rješenja i alate za vraćanje računala u željeno stanje. Antivirusni alati predstavljaju osnovu u zaštiti računala, dok druga skupina alata omogućuje lakšu sanaciju eventualno nastalih problema. Nastavno prvom dijelu radionice, polaznici će naučiti kako se takvi alati mogu distribuirati i na više računala s jednog središnjeg mjesta. Nakon završene radionice polaznici će u računalnoj učionici na svojoj ustanovi moći samostalno uspostaviti centralno mjesto upravljanja i nadzora sigurnosti tih računala.