Marijana Pezelj

CUC 2024: AI u obrazovanju – novi početak ili početak kraja” i ove godine donosi ključne teme budućnosti, ideje i promišljanja o svemu što nam tehnologija donosi u život i obrazovanje. Neka vremena su izazovnija od drugih, nekad je tehnološki napredak brži od naše mogućnosti usvajanja i prilagodbe. Zato nastojimo istražiti mogućnosti novih tehnologija, ponuditi rješenja i sagledati sve aspekte koje umjetna inteligencija donosi u obrazovanje.

Predsjednica Programskog odbora CUC 2024

*Slika je generirana AI-modelom

Teme i podteme

  • Edukacije o umjetnoj inteligenciji
  • Novi kurikulumi kao odgovor na nove izazove
  • BrAIn projekt kao podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju 
  • Primjena umjetne inteligencije u različitim područjima
  • Kako je regulirana umjetna inteligencija?
  • Kako humanisti mogu biti dio razvoja umjetne inteligencije?
  • Na koje načine umjetna inteligencija može podržati razvoj vještina kao što su kritičko razmišljanje, rješavanja problema i kreativnost?
  • Moralne dileme o upotrebi umjetne inteligencije u obrazovanju. Treba li, kako i kada uvoditi umjetnu inteligenciju u proces obrazovanja?
  • Zaštita privatnosti i sigurnosti u obrazovanju 
  • Principi odgovornog učenja i poučavanja upotrebom alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji
  • Kako koristiti umjetnu inteligenciju za poboljšanje društva?
  • Kako umjetna inteligencija utječe na percepciju svijeta učenika?
  • Redefiniranje uloge učitelja s uvođenjem umjetne inteligencije
  • Personalizacija učenja putem umjetne inteligencije
  • Zamke i potencijali primjene umjetne inteligencije u evaluaciji učenika
  • Sustavi temeljeni na umjetnoj inteligenciji u vrednovanju i samovrednovanju 
  • Hoće li korištenje umjetne inteligencije za pripremu nastave pomoći nastavnicima? Hoće li nastava biti bolja ili lošija?
  • Poboljšanje učiteljskih vještina kroz adaptivno učenje
  • Kako prepoznati radove učenika koji su generirani s umjetnom inteligencijom?
  • Online laboratoriji i alati za interaktivno učenje
  • Nove strategije poučavanja primjerene za AI društvo
  • Umjetna inteligencija kao pomoć i podrška učenicima s teškoćama u razvoju
  • Umjetna inteligencija kao izazov i poticaj darovitim učenicima
  • Umjetna inteligencija kao pomoć i poticaj učenicima imigrantima
  • Važnost i neophodnost digitalne pristupačnosti mrežnih stranica, programskih rješenja i obrazovnih sadržaja 
  • Primjena asistivne tehnologije u obrazovanju i svakodnevici. Utjecaj asistivne tehnologije i umjetne inteligencije na nastavnike – pomoć ili zapreka?
  • Poboljšanje inkluzije s pomoću tehnologije – stvarnost ili mit?
  • Razvoj i primjena tehnologije za potrebe djece i odraslih osoba s invaliditetom.
  • Izvori znanja i primjeri dobre prakse u radu s učenicima s teškoćama i darovitim učenicima primjenom virtualne i proširene stvarnosti, umjetne inteligencije, 3D ispisa i slično.
  • Izvori znanja i primjeri dobre prakse u poboljšanju socijalne uključenosti s pomoću umjetne inteligencije.
  • Primjeri dobre prakse korištenja opreme nabavljene kroz projekt e-Škole. Što koriste i koje su potrebe stručnjaka tehničke podrške?
  • Što su Cloud provideri i kako se koriste?
  • High performance computing 
  • Održivost i recikliranje
  • Nadzor računalne infrastrukture
  • Novi sustavi i web stranice škola
  • Sigurnost prije svega / NetSecComp
  • Korištenje mobitela i društvenih mreža izvan škole kod djece i adolescenata
  • Utjecaj igranja video igrica na motivaciju, strpljenje, kreativnost i koncentraciju kod djece i adolescenata
  • Društvene mreže – smislena upotreba ili potrošnja vremena
  • Utjecaj društvenih mreža na način učenja i poučavanja učenika
  • Uloga obitelji u pristupu tehnologiji i obrazovanju
  • Tehnologija kao zamjena za odgoj
  • Tehnologija i socio – emocionalni razvoj
  • Razvoj novih metoda, tehnika i alata e-učenja
  • Programi za obuku nastavnika o novim tehnologijama i njihovoj primjeni u nastavi
  • Razvoj edukacijskih aplikacija koje podržavaju nastavni plan i program
  • Razvoj i upotreba digitalnih udžbenika i interaktivnih materijala
  • Hibridna nastava
  • Cjeloživotno učenje i interdisciplinarnost
  • Odgovori na zahtjeve tržišta rada. Problemi certifikata, mikrokvalifikacija i tečaja kao zamjene za formalno obrazovanje
  • Budućnost rada i umjetna inteligencija

Formati prijave

Prijava za interaktivno izlaganje treba sadržavati primjere iz prakse: uporaba novog alata ili programa, inovativne nastavne metode i slično. Potrebno je zorno prezentirati konkretan alat, program, metodu i dostupne podatke s posebnim naglaskom na korisničko iskustvo. Moguće je prikazati i rad na nekom projektu koji još nije rezultirao završnim podacima i zaključcima.

Uz razmjenu ideja i interakciju sa sudionicima, interaktivno izlaganje koristi i PowerPoint prezentaciju.

Predviđeno je vrijeme za interaktivno izlaganje 15 minuta. U to vrijeme uključena su i pitanja publike.

Odvit će se jedna recenzija radova. Datum objave rezultate recenzija objavit ćemo naknadno.

Prijava treba uključivati odgovore na pitanja:

  • Koji je cilj uporabe tehnologije koja se prezentira interaktivnim izlaganjem?
  • Ako je tema Vašeg interaktivnog izlaganja npr. korištenje određenog digitalnog alata, pojasnite nove funkcionalnosti u alatu, kako doprinosi učenju i poticanju razvoja vještina, koje izazove i probleme rješava i zašto koristite upravo taj alat.
  • Koji su očekivani (po mogućnosti mjerljivi) ishodi provedene aktivnosti?
  • Kratak opis alata/programa/metode?
  • Zašto je izabran taj alat/program/metoda i što se njegovom upotrebom rješava?
  • Koje su naučene lekcije?
  • Na koje ste probleme nailazili i kako ste ih rješavali? Što je bilo dobro, a što nije u primjeni alata/programa/metode i kako ih unaprijediti?
  • Koji su planovi za budućnost? Na koji ćete način koristiti alat/program/metodu u budućnosti, s obzirom na iskustvo koje ste stekli?

Ove godine uvodimo obavezu učitavanja promotivnog videa za sve autore koji prijavljuju interaktivno izlaganje. Riječ je o tzv. teaseru ili video mamcu koji je skraćena verzija izlaganja na konferenciji. U video mamcu se prikazuju autori i daju uvod u temu koju planiraju prezentirati na konferenciji. Na taj način Programski odbor dobit će uvid u način prezentiranja kao i u relevantnost teme i njen doprinos konferenciji.

Prije početka snimanja video mamca, savjetujemo da mobitel okrenete vodoravno te potom pokrenete snimanje. Traženi format videa je mp4, trajanje videa je minimalno 2, a maksimalno 3 minute.

Slanje videa: preporučujemo da video učitate na Google Drive ili OneDrive te u polje “Video mamac” u obrascu za prijavu rada upišete poveznicu za preuzimanje.

Radionica je format u kojem autor prezentira i putem različitih alata prenosi znanje sudionicima koji aktivno i praktično sudjeluju.

Predviđeno je vrijeme za održavanje radionice 90 minuta. U vrijeme održavanja uključena su i pitanja publike.

  • Navesti ishode učenja za polaznike radionice (prikazati iz perspektive polaznika): Što će polaznici naučiti/svladati/biti sposobni napraviti nakon pohađanja radionice. Na primjer, nakon pohađanja radionice o Moodleu polaznici će moći: ulogirati se, pregledavati materijale, koristiti forum i kalendar i predati zadatak.
  • Definirati ciljane grupe: Kome je radionica namijenjena? Kakvog su profila očekivani polaznici?
  • Definirati potrebna predznanja polaznika radionice: Koja su prethodno stečena znanja, vještine ili iskustva neophodna?

BoF je oblik konferencijskog događanja koje omogućava neformalno okruženje za razgovor o temi koja je zajednička i interesantna određenom broju sudionika. Za razliku od prezentacija, okruglih stolova ili radionica koji su obično strože strukture, BoF-ovi su prilika za neformalnu raspravu u kojoj svatko može ravnopravno sudjelovati i doprinijeti svojim razmišljanjima, idejama, iskustvima i prijedlozima. Upravo vas zato pozivamo da se svojim prijedlozima tema za diskusiju ravnopravno uključite i u osmišljavanje programa.

Radujemo se zajedničkom promišljanju!

  • Definirati naziv, značaj i relevantnost teme / trenda
  • Definirati trajanje – 45 ili 90 minuta
  • Navesti ishode učenja za polaznike BoFa  (prikazati iz perspektive polaznika): Što će polaznici naučiti nakon sudjelovanja u diskusiji?
  • Definirati ciljane grupe: Kome je BoF namijenjen? Kakvog su profila očekivani polaznici?
  • Navesti prijedlog voditelja diskusije i objasniti kako njegova stručnost, znanje, iskustvo, konstruktivnost, doprinose diskusiji
  • Navesti načine poticanja sudjelovanja publike