Učenje jezika korištenjem besplatnih on-line servisa (sažetak)
Autor: Ivan Gotić, OŠ Ivan Meštrović
Tableti u nastavi STEM-a (sažetak)
Autor: Sonja Lušić Radošević, IX. gimnazija Zagreb
Moovly - online izrada animiranog videa (sažetak)
Autor: Vesna Janko, II. osnovna škola Bjelovar
Otkrijte tajne uspješnog timskog rada uz Office365! (sažetak)
Autori: Tomislav Bronzin, CITUS d.o.o.; Željka Knezović, Mobendo d.o.o.
Kako uspješno napisati prijavu za Program Erasmus+ Ključne aktivnosti 1 i 2 u području općeg obrazovanja (sažetak)
Autori: Ana Perišić, Jelena Goričanec, Agencija za mobilnost i programe Europske unije
Izrada interaktivnih sadržaja (sažetak)
Autor: Ivica Buzov, Upravna škola Zagreb
InGenious projekt: simulacije, računalne igrice i popularizacija STEMa u nastavi (sažetak)
Autori: Sandra Ivković, Osnovna škola Vjenceslava Novaka; Danijela Takač, Osnovna škola Pantovčak
Ucrtaj svijet oko sebe – OpenStreetMap (sažetak)
Autor: Hrvoje Bogner, OpenStreetMap Foundation
Izrada e-knjige pomoću Sigila (sažetak)
Autor: Jasna Jović, CARNet; Daniel Domović, Tekstilno-tehnološki fakultet
Kako napisati metodički scenarij za učionicu budućnosti (sažetak)
Autori: Danijela Takač, Osnovna škola Pantovčak; Sandra Ivković, Osnovna škola Vjenceslava Novaka
Obrazovna platforma Zondle – Igre za podršku u učenju (sažetak)
Autori: Dubravka Petković, Osnovna škole Fažana; Marica Jurec, OŠ Zrinskih Nuštar
S kartom u pozadini – OpenStreetMap (sažetak)
Autor: Dražen Odobašić, Geodetski fakultet
Prvi koraci u eTwinning projektima (sažetak)
Autori: Tea Režek, Ana Perišić, Agencija za mobilnost i programe Europske unije
Kako odabrati prikladne Web 2.0 aplikacije za e-učenje (sažetak)
Autori: Goran Bubaš, Tihomir Orehovački, Fakultet organizacije i informatike, Sveučilište u Zagrebu
Online izrada mobilnog sjedišta i aplikacije (sažetak)
Autor: Ivica Buzov, Upravna škola Zagreb
Big Ideas in Science – izrada scenarija učenja za inovativno poučavanje potpomognuto IKT-om (sažetak)
Autori: Aleksandra Mudrinić Ribić, Jasminka Maravić, CARNet
PowToon - alat za izradu prezentacija i animiranih videa (sažetak)
Autori: Marica Jurec, OŠ Zrinskih Nuštar; Dubravka Petković, Osnovna škole Fažana
e-Dnevnik u ruci (sažetak)
Autori: Jurica Vratarić, Petra Gajšak, Petar Josipović, CARNet
Online alati za provjeru znanja i motivaciju (sažetak)
Autor: Ivana Ružić, I. OŠ Čakovec
Mobilne tehnologije, razvoj alata i aplikacija - MIT App Inventor (sažetak)
Autori: Sebastian Firi, Bruno Valić, Tomislav Gligora, Veleučilište Velika Gorica
Obrnuta učionica i Google disk kroz projekt ICT Edu (sažetak)
Autori: Snježana Fištrović, OŠ Generalski Stol; Renata Ivanković, CARNet
Upoznajte e-laboratorij kroz odabrane alate (sažetak)
Autori: Jasna Jović, Tomislav Negulić, CARNet
e-Matica: Specifičnosti evidencije učenika (sažetak)
Autori: Jurica Vratarić, Petra Gajšak, Petar Josipović, CARNet
Ocjenjivanje i evaluacija polaznika u Moodle-u korištenjem aktivnosti Radionica i primjenom online znački (sažetak)
Autori: Ivica Matotek, Mirela Carev, CARNet
Keep calm and videoconference on (sažetak)
Autor: Suzana Delić, Osnovna škola Horvati
iPad u nastavi (sažetak)
Autor: Klara Starkl Crnković, OŠ Vežica
Učenje jezika korištenjem besplatnih on-line servisa
Polaznici su se upoznali s teorijom vezanom uz učenje jezika, naučili kako se koristiti sustavom Memrise i Duolingo, upoznali se s alternativnim sustavima za učenje jezika (Rosetta Stone, Babbel…), te saznali načine kojima mogu pronaći partnere za vježbanje jezika na Internetu.
Radionica je bila namijenjena učiteljima razredne nastave, nastavnicima stranog jezika u osnovnim i srednjim školama i korisnicima koji su bili zainteresirani za samostalno učenje stranih jezika. Preduvjet za sudjelovanje bile su osnovne informatičke vještine (korištenje internetskog preglednika, korištenje elektroničke pošte) te poznavanje osnova engleskog jezika.
Na radionici su demonstrirane osnovne mogućnosti nastave na tabletima u području STEM-a u okruženju aplikacije za personalizirano učenje i kontrolirano vođenje učionice - Samsung School. Ujedno se demonstrirao rad na oglednim aplikacijama koje se mogu koristiti na Android tabletima.
Radionica je bila namijenjena nastavnicima prirodoslovlja, tj. nastavnicima matematike, kemije, fizike, biologije, geografije i informatike u osnovnoj i srednjoj školi, a preduvjet za sudjelovanje bila su osnovna znanja korištenja osobnog računala te osnovne vještine u radu s datotekama.
Moovly - online izrada animiranog videa
Na radionici je prikazan sadržaj platforme Moovly, osmisljavani su scenariji i te izrađeni animirani video materijali koji su se mogli preuzeti, dijeliti ili objaviti. Prikazani su i primjeri animiranih videa izrađenih u Moovlyju te mogućnosti primjene (animiranog) videa u nastavi. Sudionici cu također dobili i informacije o drugim programima za izradu animiranog videa ili prezentacije.
Radionica je bila namijenjena učiteljima i nastavnicima osnovnih i srednjih škola, a preduvjet za sudjlovanje bila su osnovna znanja u radu s web 2.0 alatima.
Otkrijte tajne uspješnog timskog rada uz Office365!
Radionica je pokazala primjer korištenja alata iz paketa Office365 koji omogućavaju učenicima i studentima uspješno savladavanje i provedbu timskog rada, a u isto vrijeme sustav omogućuje nastavnicima i profesorima nadzor rada, održavanje predavanja uživo, pružanje podrške ili davanje povratnih informacija i pregleda dokumenata.
Ciljna skupina bili su nastavnici, profesori, učenici i studenti te članovi timova u edukacijskim organizacijama ili stručno-znanstvenim projektima.
Radionica je prošla kroz općeniti pregled programa Erasmus+, s naglaskom na mogućnostima unutar Ključnih aktivnosti 1 i 2, namijenjenih svim ustanovama u općem obrazovanju, te detaljnu razradu Ključnih dijelova prijave za KA1 i KA2. Sudionici su u grupama samostalno izrađivali Europski razvojni plan sukladno predstavljenim prioritetima, te ga potom javno predstavili. Na kraju radionice izvođači su proveli evaluaciju izrađenih projektnih prijedloga putem javne diskusije i komentara na predstavljene radove.
Radionica je donijela upoznavanje s mogućnostima alata za izradu interaktivnih sadržaja Articulate Storyline kao i uvid u neke sadržaje izrađene ovim alatom kao inspiraciju za buduće projekte.
InGenious projekt: simulacije, računalne igrice i popularizacija STEMa u nastavi
Na radinici su se polaznici upoznali s projektom InGenious (Europsko tijelo za koordinaciju edukacije u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM), te najveći projekt te vrste u Europi). Polaznici su imali priliku saznati kako motivirati učenike za znanost i znanstvene karijere te naučiti inovativne pedagoške metode koje se temelje na istraživanju i suradničkom učenju pomoću resursa koje sadržava InGenious projekt. Prikazali su se različiti alati, simulacije i edukativne računalne igrice te isprobano minimalno pet različitih alata koji se mogu primijeniti u nastavi informatike, ali i nastavi STEM predmeta u školama.
Radionica je bila namijenjena svim profesorima i edukatorima koji žele razvijati kompetencije za 21. stoljeće kod svojih učenika, uvesti ICT u obrazovni proces, uvidjeti prednosti edukacijskih računalnih igrica i simulacija u procesu učenja. Potrebna predznanja bila su osnovno znanje korištenja računala.
Ucrtaj svijet oko sebe – OpenStreetMap
Polaznici radionice informirani su o karakteristikama OpenStreetMap (OSM) sustava koji kreira i pruža slobodne geografske podatke, kao što su karte gradova i naselja svakome tko ih želi, te o načinima uključivanja u rad OSM zajednice. Prikazao se način prikupljanja podataka, te njihov unos u sustav prvenstveno pomoću JOSM aplikacije. Polaznici su kroz praktičan rad ovladali osnovama kreiranja i ažuriranja podataka u OpenStreetMap sustavu.
Radionica je bila namijenjena obrazovnoj zajednici RH, prvenstveno nastavnicima iz sustava osnovnih i srednjih škola.
Radionica je polaznike upoznala s mogućnostima izrade i uređivanja e-knjige u EPUB formatu korištenjem besplatnog programa Sigil. Polaznici su naučili osnovne funkcije ovog programa: uređivanje metapodataka e-knjige, organiziranje poglavlja, izradu naslovnice, kreiranje tablice sadržaja te stvaranje poveznica na dijelove sadržaja.
Radionica je bila namijenjena svima koji su željeli samostalno kreirati digitalni sadržaj u EPUB formatu, a uz osnove rada na računalu, bilo je poželjno osnovno poznavanje programa za obradu teksta te nekog od alata za jednostavnu obradu slika.
Kako napisati metodički scenarij za učionicu budućnosti
Svrha radionice bila je upoznati i naučiti polaznike kako osmisliti i napisati scenarij budućnosti i oblikovati ga tako da je primjenjiv u svim nastavnim predmetima. Polaznici su se upoznali s nekoliko odgovarajućih web 2.0 alata koji se mogu koristiti u scenariju. Tijekom radionice osmislili su i napisali svoj scenarij te analizirali nekoliko napisanih scenarija i prepoznali njihove primjene u različitim nastavnim predmetima uz male modifikacije.
Radionica je bila namijenjena svim profesorima i edukatorima koji žele razvijati kompetencije za 21. stoljeće kod svojih učenika. Potrebno predzanje bilo je osnovno metodičko znanje pisanja nastavnih jedinica.
Obrazovna platforma Zondle – Igre za podršku u učenju
Zondle je online platforma za učenje kroz računalne igre koja pomaže učiteljima, roditeljima i učenicima u stvaranju i igranju obrazovnih igara koje su prilagođene njihovim obrazovnim potrebama. Polaznici radionice upoznali su se sa sučeljem i načinom korištenja platforme, samostalno kreirali i podijelili igre s ostalim polaznicima, te koristitli interaktivni program za grupni rad TeamPlay i Challenge.
Radionica je bila namijenjena učiteljima svih predmeta za osnovne i srednje škole koji su željeli steći znanja o izradi kvizova/igrica pomoću obrazovne platforme Zondle. Od polaznika se očekivalo poznavanje osnova rada na računalu, Interneta, rada s web preglednikom i aktivna mail adresa.
S kartom u pozadini – OpenStreetMap
OpenStreetMap kreira i pruža slobodne geografske podatke, kao što su karte gradova i naselja. U ovoj radionici polaznici su prošli osnove procesa potrebnog da se podaci prikažu na kartama i učine dostupnima putem Interneta. Koji su podaci pogodni za prikazivanje na kartama, kako ih pripremiti, kako pripremiti same karte i putem kojih alata ih prezentirati samo su neka od pitanja kojima se bavila ova radionica. Polaznici su kroz praktičan rad ovladali osnovama pripreme podataka, kreiranja karata i njihove prezentacije na Internetu uz korištenje podataka iz OpenStreetMap sustava.
Radionica je bila namijenjena obrazovnoj zajednici RH, prvenstveno nastavnicima iz sustava osnovnih i srednjih škola koji su planirali ili su već koristili prostorne podatke u sklopu svojih webova.
Prvi koraci u eTwinning projektima
Radionica je sudionicima ponudila upoznavanje s mogućnostima eTwinninga i korištenje portala www.etwinning.net za realizaciju međunarodnih projekata koji je namijenjen međunarodnoj suradnji i stručnom usavršavanju nastavnog i nenastavnog osoblja. Polaznici radionice otvorili su vlastiti profil na eTwinningu, upoznali se s mogućnostima stručnog usavršavanja i umrežavanja s ostalim korisnicima te naučili kako u svoj svakodnevni rad uspješno uvesti nove tehnologije i međunarodnu suradnju u provedbi eTwinning projekata. Polaznici su stekli znanja o tome kako se umrežiti s ostalim korisnicima i priključiti se postojećem projektu ili osnovati vlastiti projekt.
Radionica je bila namijenjena nastavnom i nenastavnom osoblju osnovnih i srednjih škola, te vrtića. Za pohađanje radionice bile su bitne osnovne digitalne vještine korištenja elektroničke pošte i internetskih preglednika.
Kako odabrati prikladne Web 2.0 aplikacije za e-učenje
Tijekom radionice polaznici su dobili osnovne informacije o dvadesetak Web 2.0 aplikacija za podršku online zajednicama i suradnju, kolaboraciju u izradi dokumenata, online anketiranje, izradu mentalnih mapa i dijagrama toka, vođenje online bilješki, dijeljenje slika i videozapisa, kao i za izradu online prezentacija i stripova. Također su saznali kako uratke u Web 2.0 aplikacijama povezati i prikazati pomoću Moodle LMS-a, wikija, bloga ili e-portfolio sustava. Polaznici radionice dobili su preporuke u vezi upotrebljivosti i lakoći korištenja pojedinih Web 2.0 aplikacija.
Online izrada mobilnog sjedišta i aplikacije
Na radionici su polaznici izradili korisnički račun za online editor za kreiranje mobilnog sjedišta i aplikacije, izabrali postojeće web-sjedište i odredili sadržaje koje žele uključiti, izradili strukturu mobilnog sjedišta, unijeli sadržaj i prilagodili njegov dizajn te se upoznali s drugim alatima koji služe za online izradu mobilnih sjedišta i aplikacija.
Big Ideas in Science – izrada scenarija učenja za inovativno poučavanje potpomognuto IKT-om
Kroz upoznavanje s pojmom Velikih ideja, ali i njih samih, polaznici radionice imali su priliku analizirati primjere dobre prakse već postojećih Scenarija učenja koji su izrađeni po principu stvaranja veze između prirodnih fenomena i neformalnog objašnjenja, a sve uz podršku IKT alata. Samostalno, ali i u grupama kroz niz planiranih aktvnosti polaznici su odabrali odgovarajuće IKT alate koje će im pomoći izgraditi Veliku ideju određene nastavne cjeline opisane kroz predstavljene Scenarije učenja.
PowToon - alat za izradu prezentacija i animiranih videa
Na radionici su se sudionici upoznali s alatom novije tehnologije koji je namijenjen izradi animiranih videa ili prezentacija. Kroz individualni rad koji je obuhvaćao registraciju, upoznavanje sa sučeljem i načinom korištenja, polaznici su kreirali prezentaciju/video pomoću animacija te se upoznali s mogućnošću dijeljenja videa ugradnjom na web stranice ili blogove.
Radionica je bila namijenjena učiteljima svih predmeta osnovne i srednje škole koji su željeli steći znanja o izradi prezentacija i animiranih videa pomoću web 2.0 alata PowToon. Od polaznika se očekivalo poznavanje osnova rada na računalu te Interneta, rada s web preglednikom te posjedovanje aktivnog web maila (mail adrese).
Online alati za provjeru znanja i motivaciju
Polaznici radionice su upoznali online alate za provjeru znanja i motivaciju: Quizlet i QuizStar, te ProProfs, osnove rada i mogućnosti ovih besplatnih alata.
Radionica je bila namijenjena korisnicima računala bez potrebnih posebnih znanja i vještina (potrebno osnovno poznavanje rada u nekom od standardnih web preglednika i osnove pretraživanja Interneta), učiteljima i nastavnicima različitih predmeta. Kvizovi, križaljke i druge online obrazovne igre namijenjene su učenicima osnovnih i srednjih škola.
Mobilne tehnologije, razvoj alata i aplikacija - MIT App Inventor
Nakon pohađanja radionice, polaznik će biti u mogućnosti izraditi jednostavnu aplikaciju za Android operativni sustav. Svrha samog MIT App Inventor alata je edukativna, korištenjem kojeg učenik svladava osnove programiranja koje će zasigurno biti od pomoći prilikom daljnjeg obrazovanja!
Radionica je bila namijenjena svim zainteresiranim učenicima, studentima, nastavnicima kao i voditeljima stručnih vijeća u polju informatike. Od polaznika radionice očekivalo se osnovno poznavanje Windows operativnog sustava, te iskustvo u jednoj od programskim jezika (no nije bilo i uvjet!).
Obrnuta učionica i Google disk kroz projekt ICT Edu
Cilj ove radionice bio je upoznavanje s besplatnim i lako dostupnim web alatima pogodnim za primjenu u nastavi i poticanje suradničkog učenja. Polaznici su upoznali Google disk kao jedan od web alata koji se u velikoj mjeri koristi u inovativnim pristupima obrazovanju. Konkretni primjeri njegove primjene u nastavi koji su prikazani omogućit će polaznicima da lakše za sebe osmisle načine korištenja Google diska koji bi bili pogodni i primjenjivi u sklopu svakodnevnog rada i nastave. Polaznici su upoznati i s korisnim savjetima kako Google disk učiniti što sigurnijim i kako smanjiti mogućnosti njegove zlouporabe.
Radionica je bila namijenjena svima zainteresiranima za upoznavanje suvremenih pristupa obrazovanju i web alata Google diska. Od polaznika su se očekivale osnove poznavanja rada na računalu i korištenja Interneta.
Upoznajte e-laboratorij kroz odabrane alate
Radionica je sadržajno bila prilagođena mogućnostima koje pruža CARNetova usluga E-laboratorij. Obzirom da je na konferenciji CUC 2013 predstavljen E-laboratorij kao nova usluga, na konferenciji CUC 2014 korisnicima su kroz tri alata iz e-laboratorija prikazane detaljnije mogućnosti koje im ova usluga nudi.
Radionica je u prvom redu bila namijenjena nastavnom osoblju s ciljem edukacije o načinu izrade digitalnih i multimedijalnih sadržaja. Preduvjet za sudjelovanje bile su osnove korištenja računala kako bi se tijekom radionice lakše snalazili u okruženju pojedinog alata.
e-Matica: Specifičnosti evidencije učenika
U obrazovnom sustavu RH postoji niz posebnosti ovisno o školi, obrazovnom programu i potrebama učenika. Sustav e-Matice mora biti prilagođen svim specifičnostima i sveobuhvatan, pa se tako i različiti tipovi učenika i njihovi podaci evidentiraju na zaseban način. U ovoj radionici prikazano je na koji način je potrebno evidentirati učenike s teškoćama u razvoju, učenike u glazbenim školama, produljeno školovanje učenika sportaša, nastavak obrazovanja u srednjim strukovnim školama, upis učenika u prvi razred osnovne škole. Prikazana je i evidencija učenika u odgojno obrazovnim skupinama, evidencija učenika koji se školuju na jezicima nacionalnih manjina i slično.
Radionica je bila namijenjena imenovanim administratorima imenika i administratorima ustanova u e-Matici, razrednicima i nastavnicima koji uređuju podatke u sustavu e-Matice.
Ocjenjivanje i evaluacija polaznika u Moodle-u korištenjem aktivnosti Radionica i primjenom online znački
Radionica je predstavila nešto složeniju aktivnost u Moodle-u no, njezina velika prednost je mogućnost međusobnog ocjenjivanja polaznika (peer assessment). Značke su relativno novi dodatak u Moodle-u, a omogućavaju da polaznici ispunjavanjem određenih uvjeta steknu online certifikat odnosno značku. Ovisno o potrebi, polaznici značku mogu prenijeti i objaviti u nekom od svojih profila na društvenim mrežama te na taj način prezentirati vlastite kompetencije.
Sadržaj radionice bio je namijenjen nastavnom osoblju koje je već posjedovalo osnovna znanja i iskustva u korištenju alata Moodle a na radionici je imalo priliku doznati više o Radionici i značkama kao naprednim mogućnostima za ocjenjivanje i evaluaciju polaznika.
Keep calm and videoconference on
Cilj radionice bio je upoznati učitelje sa svrhom, planiranjem i provedbom videokonferencija u nastavi. Tijekom radionice polaznici su prošli kroz korake: suradnja i pronalazak partnerskih škola, potrebni tehnički uvjeti (ACP, Skype, Google Hangout), odabir tema, primjeri prakse, priprava učitelja i učenika, realizacija (uključenje jedne od škola), diseminacija.
Radionica je polaznike upoznala s mogućnostima iPada kao nastavnog pomagala. Predstavila se implementacija u 5. i 6. razredima osnovne škole te prikazala primjena Appleovih aplikacija u nastavnom procesu: izrada umnih mapa korištenjem aplikacije Popplet, izrada animiranog filma korištenjem aplikacije Puppet Pals, izrada kratkog filma korištenjem aplikacije iMovie, izrada interaktivne prezentacije pomoću aplikacije Nearpod, te naposlijetku dijeljenje materijala putem aplikacije Edmodo.
Radionica je bila namijenjena osobama zainteresiranim za uvođenje novih tehnologija u nastavni proces, a prvenstveno prosvjetnim djelatnicima. Za praćenje radionice nisu bila potrebna specifična prethodno stečena znanja, vještine ili iskustva.