Projekt „CARNet VoIP“ realiziran je unutar Hrvatske akademske
i istraživačke mreže - CARNet, a osmišljen je i uspostavljen
u suradnji sa Sedam IT, tvrtkom specijaliziranom za konvergentna
rješenja, IP telefoniju i Kontakt centre.
Cilj ovog projekta bilo je povezivanje svih sedam lokacija CARNeta
u jedinstvenu mrežu IP telefonije, odnosno izgradnja funkcionalne
i redundantne VoIP mreže, čime je uspostavljena konvergentna
infrastruktura kao podloga za razvitak novih usluga baziranih
na IP telefonskoj infrastrukturi .
Mogućnost uspostave Kontakt centra za CARNetove korisnike, smanjenje
troškova administracije telefonskog sustava, konsolidacija telefonije
na svim lokacijama kao i potreba za dodatnim brojem telefonskih
linija razlozi su koji su vodili CARNet prilikom pokretanja projekta
VoIP.
Implementaciju kvalitetnog VoIP sustava u CARNetu uvelike je
olakšala postojeća višeuslužna podatkovna infrastruktura - CARNet
mreža, a radi osiguranja pouzdanosti IP telefonije, uz redundantne
podatkovne veze između CARNetovih lokacija, uspostavljene su
i redundantne veze od svake lokacije prema telekom operateru,
čime je vrijeme nedostupnosti telefonskog sustava svedeno na
minimum.
Jednostavna administracija i održavanje sustava omogućeni su
korištenjem web sučelja, a skalabilnost sustava koja osigurava
mogućnost dodatnih proširenja bez dodatnih investicija u centralni
sustav, dovela je do smanjenja troškova. Centralizirana kontrola
poziva, mogućnost integracije s podatkovnim bazama i personalizacija
telefona još su neke od prednosti koje je CARNet dobio implementacijom
VoIP-a. Sustav je jednostavno povezati s bilo kojim sustavom
koji je već u produkciji, bila to obična analogna telefonska
centrala ili VoIP centrala na bilo kojoj lokaciji na svijetu,
uz uvjet da između dvije lokacije postoji podatkovna ili govorna
veza.
Predavanjem i prezentacijom će biti predstavljena ideja projekta
„CARNet VoIP“, praktični izazovi s kojima se ekipa sretala prilikom
tehničke realizacije te usluge koje su ponuđene korisnicima sustava.
Prezentirat će se hardverske i softverske komponente potrebne
za uspješnu i kvalitetnu implementaciju VoIP sustava poput:
- Cisco MCS servera – Cisco podržani IBM ili HP server
na kojem se implementira softverska VoIP centrala
- Cisco CallManagera – softverska VoIP telefonska
centrala
- Cisco Voice Gatewaya – Cisco usmjerivač za prihvat
ulaznih linija iz javne telefonske mreže (PSTN-a)
- Cisco preklopnika – komponenta koja služi za prihvat
i napajanje IP telefona
- Cisco Unitya – softverska govorna pošta koja se
implementira na Cisco MCS serveru
- Cisco IP telefona – Telefon s LCD display-om
koji ima mogućnost prikaza tekstualnog i grafičkog sadržaja,
te s funkcionalnostima kao što su mogućnost memoriranja brojeva,
prikaz imena i broja pozivatelja, prihvaćanje i odbacivanje
poziva, stavljanje poziva na čekanje te prosljeđivanje, automatsko
ponovno biranje broja i praćenje poziva, konferencijski poziv
kao i mogućnost korištenja integriranog zvučnika.
- Cisco ATA186 uređaja – uređaj za pretvaranje analognog
signala u digitalni koji se najčešće koristi za migriranje
analognih faks uređaja u IP mrežu
Sa strane korisnika bit će predstavljene prednosti VoIP sustava
kao i njegovo korištenje, od običnog telefonskog poziva do naprednih
usluga od kojih su samo neke:
- Call Pickup – preuzimanje telefonskog poziva od
drugog korisnika
- Call Hunt – cirkularno preusmjeravanje telefona
u određenim grupama u slučaju ne javljanja na poziv
- Unity Voice Mail – preslušavanje govorne pošte na
telefonu ili kao privitak u e-mailu
- IVR – usluga govornog automata