Kako je Medicinska škola Ante Kuzmanića u Zadru jedna
                od vodećih škola u promicanju korištenja informacijsko komunikacijskih
                tehnologija u školskom i nastavnom procesu, to je njena do sada
                izgrađena računalna infrastruktura postala široka, a korisnici
                sve zahtjevniji. Uz to, težeći prenijeti i konkretno realizirati
                osobno naučeno na brojnim seminarima, radionicama i konferencijama
                u posljednjih 15 godina, nastojao sam sve naučeno i viđeno pretočiti
                u jasnu i konkretnu viziju razvoja svoje školske sredine u informatičkom,
              ali i pedagoškom pristupu uporabe IC tehnologije. Promicanje korištenja
              IC tehnologija moralo je dobiti jasnu pedagošku usmjerenost, nenametljivu
              primjenjivost u nastavi, te postati što kvalitetnije, primjenjivije,
              sigurnije. Sve to trebalo je nadasve uokviriti u što jednostavniju
              primjenjivost među mojim kolegama i učenicima!
              
              S toga sam, pod vodstvo profesora Davora Vidakovića, ravnatelja
              Škole, pokrenuo projekt stvaranja školske mreže koja će ograničene
              školske resurse usmjeriti prema maksimalnoj iskorištenosti. Pri
              tome sam želio da nastavnici vidno osjete olakšanje u svom konkretnom
              radu u učionici i zbornici, ali sa izrazitim povećanjem kvalitete
              njihova rada.
              
              
              Preduvjet kreiranja školske mreže bilo je dobivanje statusa stalne
              članice CARNeta, a s time i 2 Mb linka, te opreme za povezivanje
              (Cisko router 1700; HP switch 24 portni).
              Nakon što je škola osigurala sredstva za nabavku dvaju servera
              na njima je instaliran Windows server 2003 (IBM e server xSeries
              206; Pentium 4  3.2  GHz; 1 GB RAM; 160 GB  S-ATA; 80 GB sistem;
              80 GB  data Sata RAID polje), a na drugi ISA server (Pentium 4 
              2.8  GHz; 512  MB RAM; 120 GB  S-ATA; 40 GB sistem; 60 GB  data
              Sata RAID polje).
              
              
              Prije početka kreiranja sustava mreže škole, planom informatizacije
              škole, nabavljena su nova i rabljena računala koja su nadograđena
              i raspoređena po učionicama. Trenutno je 14 učionica i kabineta
              povezano u mrežu, u zbornici 3 računala koja su stalno na raspolaganju
              nastavnicima, dok je administracija škole povezana sa 7 računala.
              Na svim računalima instalirana je istovjetna podloga: Windows XP
              Profesional (Hrvatska verzija); Microsoft Office 2003 (Hrvatska
              verzija), te identične aplikacija za digitalne kamere, a Flex kamere
              (po potrebi strukovne nastave). U kabinetima i na serveru su instalirani
              specifični program. Na nastavnička računala u učionicama priključeno
              je 8 fiksnih LCD projektora.
              Cijeli sustav zaštićen je kroz serverski NOD 32.
              Instalacijom Windows servera 2003 omogućeno je povezivanje svih
              računala u jedinstvenu cjelinu koja osigurava sigurnost kroz prijavu
              svih nastavnika (ili učenika) na svako računalo u sustavu školske
              mreže korisničkim imenom i lozinkom. Svakom korisniku unaprijed
              su određene dozvole pristupa, kroz predmete, stručna vijeća ili
              strukovne smjerove. Ograničeni pristupi dodjeljuju se učenicima,
              liječnicima  i vanjskim suradnicima. Svima njima upisom svog accounta
              na bilo kojem računalu u školi dostupni su osobni dokumenti, te
              ”Zajednički dokumenti”.
              
              Edukacijom korištenja „Dijeljenih mapa“ (predmeti, stručna vijeća…)
              nastavnicima je omogućena razmjena dokumenata, zajednički rad na
              određenim dokumentima, a u narednoj fazi pristup sa udaljenih lokacija
              (kuće).
              Ovim nastavnik pripremljenim sadržajima pristupa sa bilo koje lokacije,
              a što je još važnije, ne „gubi vrijeme“ na pripremama tehnike za
              nastavni sat.
              Učenici imaju restriktivne i privremene pristupe.
              
              
              U cilju kvalitetnijeg korištenja nastavnicima škole osigurane
              su mjesečne radionice korištenja resursa školske mreže, postojeće
              opreme i korištenja novih softwarea i hardwarea.
              Zbog pomoći nastavnicima i vanjskim suradnicima u svakom razredu
              educiraju se učenik „demonstrator“.
              
              
              Politika naše škole je da sva školska računala moraju biti dostupna
              učenicima bez nadzora. S toga je računalna učionica (12 računala)
              i 3 računala u knjižnici pripremljeni da učenici mogu raditi tijekom
              cijelog radnog dana.
              Učenička računala su u zasebnom segmentu mreže, a zbog sigurnosti
              instaliran je Microsoft Shared Computer Toolkit. Alat omogućuje
              pri ponovnom startanju sustava povratak u početni, administrativno
              određenu konfiguraciju. Na ovaj način je računalo izuzetno kvalitetno
              zaštićeno od slučajnog ili namjernog nepoželjnog rada, brisanja,
              preinaka….
              
              
              Nakon šest mjeseci intenzivnog korištenja računala u školskoj
              mreži zadovoljstvo nastavnika i učenika je više nego odlično. Dosegnuta
              je maksimalna zaštita mreže, ali nadasve podataka koje nastavnici
              sada pohranjuju na serveru i s kojima lako komuniciraju, razmjenjuju
              ih. Osigurana je jednostavnost rada, ali što je možda još važnije,
              jednostavnost administriranja. Administraciju sada vodi nastavnik
              koji ima samo osnovna informatička znanja.
              Sustav školske mreže osigurao je i jednostavne nadogradnje, a u
              tijeku su pripreme da se u tijeku naredne školske godine nastavnicima
              omogući (prije toga i educira) pristup mreži sa udaljenih lokacija
            (kuće).