Marijana Pezelj

„CUC 2025: Od inspiracije do akcije” donosi teme iz područja upotrebe umjetne inteligencije i tehnologija u nastajanju u obrazovanju. Pokažimo što smo naučili prihvaćanjem života s umjetnom inteligencijom, jesmo li njenom upotrebom i odnosom prema njoj pametniji. Neka i ovaj CUC bude velika inspiracija koja će vas potaknuti na prihvaćanje promjena i akciju stvaranja boljeg sutra.

Predsjednica Programskog odbora CUC 2025

*Slika je generirana AI-modelom

Teme i podteme

  • Personalizirano učenje uz podršku tehnologije
  • Suradnički alati u obrazovanju: Kako tehnologija mijenja način poučavanja
  • Evaluacija i praćenje uspjeha učenika kroz digitalne alate
  • Digitalne učionice: Primjeri dobre prakse
  • Kako izraditi digitalne obrazovne sadržaje
  • Tehnologija u ne-tehnološkim predmetima: Poticanje učenika na kreativno izražavanje
  • Uloga tehnologije u razvoju mekih vještina (vještina za 21. stoljeće)
  • Istraživanje interdisciplinarnih projekata uz tehnologiju u nastajanju 
  • Uporaba tehnologije u obrazovanju za održivost i borbu protiv klimatskih promjena
  • Tehnologija kao distraktor
  • Učenje kroz igru i natjecanje
  • Tehnologija kao ključ inkluzivnog obrazovanja za učenike s teškoćama
  • Jezična raznolikost i dostupnost: Uključivanje svih učenika u digitalno doba
  • Platforme za poticanje ravnopravnosti u obrazovanju
  • Kako dizajnirati inkluzivne digitalne materijale za učenje
  • Stiže generacija Alfa – tehnološki izazovi u obrazovanju novih generacija
  • Osiguravanje pristupačnosti svim učenicima kao temelj univerzalnog obrazovanja
  • Lepeza primjene umjetne inteligencije u hrvatskim školama
  • AI kao pomoćnik obrazovateljima: Od teorije do prakse
  • Etička pitanja: 1. AI i privatnost u obrazovanju; 2. Dostupnost AI alata svima dionicima obrazovnog procesa
  • Prilagodba i personalizacija sadržaja poučavanja uz AI alate
  • Kompetencije za rad i uloga nastavnika u okruženjima u kojima se AI sve više koristi
  • Kibernetička sigurnost: Edukacija učenika o opasnostima online svijeta u AI dobu
  • Kritičko mišljenje – prepoznavanje lažnih vijesti
  • AI pismenost za sve uzraste
  • Razumijevanje digitalnog traga i zaštita privatnosti – čovjek vs. AI
  • Dizajniranje offline nastavnih aktivnosti s pomoću AI i digitalne tehnologije
  • Mindfulness i priroda kao protuteža digitalnom svijetu
  • Prevencija sagorijevanja (burnout)
  • Važnost humora u suočavanju s izazovima
  • Kako odrediti prioritete i granice uz ostale poslove
  • Ravnoteža između uporabe tehnologije i offline aktivnosti kod učenika
  • Utjecaj videoigara na kognitivne sposobnosti i socijalizaciju
  • Kreativne digitalne radionice: Makeri vs. Consumeri
  • Sigurnost i odgovornost u online zabavi
  • Primjeri dobre prakse: ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda kurikuluma “Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene” kroz projektno i istraživačko učenje i poticanje kreativnosti uz prezentaciju rezultata 
  • Izrada digitalnih sadržaja koji podupire BrAIn kurikulum
  • Akcijsko istraživanje – primjeri dobre prakse eksperimentalne provedbe kurikuluma
  • Kako učenici doprinose razvoju kurikuluma: primjeri učeničkih radova
  • Nastavnici kao istraživači i uloga tehnologije
  • Izazovi i  mogućnosti integracije AI u kurikulume

Formati prijave

Prijava za interaktivno izlaganje treba sadržavati primjere iz prakse: uporaba novog alata ili programa, inovativne nastavne metode i slično. Potrebno je zorno prezentirati konkretan alat, program, metodu i dostupne podatke s posebnim naglaskom na korisničko iskustvo. Moguće je prikazati i rad na nekom projektu koji još nije rezultirao završnim podacima i zaključcima.

Uz razmjenu ideja i interakciju sa sudionicima, interaktivno izlaganje koristi i PowerPoint prezentaciju.

Predviđeno je vrijeme za interaktivno izlaganje 15 minuta. U to vrijeme uključena su i pitanja publike.

Odvit će se jedna recenzija radova. Datum objave rezultate recenzija objavit ćemo naknadno.

Prijava treba uključivati odgovore na pitanja:

  • Koji je cilj uporabe tehnologije koja se prezentira interaktivnim izlaganjem?
  • Ako je tema Vašeg interaktivnog izlaganja npr. korištenje određenog digitalnog alata, pojasnite nove funkcionalnosti u alatu, kako doprinosi učenju i poticanju razvoja vještina, koje izazove i probleme rješava i zašto koristite upravo taj alat.
  • Koji su očekivani (po mogućnosti mjerljivi) ishodi provedene aktivnosti?
  • Kratak opis alata/programa/metode?
  • Zašto je izabran taj alat/program/metoda i što se njegovom upotrebom rješava?
  • Koje su naučene lekcije?
  • Na koje ste probleme nailazili i kako ste ih rješavali? Što je bilo dobro, a što nije u primjeni alata/programa/metode i kako ih unaprijediti?
  • Koji su planovi za budućnost? Na koji ćete način koristiti alat/program/metodu u budućnosti, s obzirom na iskustvo koje ste stekli?

Radionica je format u kojem autor prezentira i putem različitih alata prenosi znanje sudionicima koji aktivno i praktično sudjeluju.

Predviđeno je vrijeme za održavanje radionice 90 minuta. U vrijeme održavanja uključena su i pitanja publike.

  • Navesti ishode učenja za polaznike radionice (prikazati iz perspektive polaznika): Što će polaznici naučiti/svladati/biti sposobni napraviti nakon pohađanja radionice. Na primjer, nakon pohađanja radionice o Moodleu polaznici će moći: ulogirati se, pregledavati materijale, koristiti forum i kalendar i predati zadatak.
  • Definirati ciljane grupe: Kome je radionica namijenjena? Kakvog su profila očekivani polaznici?
  • Definirati potrebna predznanja polaznika radionice: Koja su prethodno stečena znanja, vještine ili iskustva neophodna?

Ove godine uvodimo obavezu učitavanja promotivnog videa za sve autore koji prijavljuju interaktivno izlaganje i/ili radionicu. Riječ je o tzv. teaseru ili video mamcu koji je skraćena verzija izlaganja na konferenciji. U video mamcu se prikazuju autori i daju uvod u temu koju planiraju prezentirati na konferenciji. Na taj način Programski odbor dobit će uvid u način prezentiranja kao i u relevantnost teme i njen doprinos konferenciji.

Prije početka snimanja video mamca, savjetujemo da mobitel okrenete vodoravno te potom pokrenete snimanje. Traženi format videa je mp4, trajanje videa je minimalno 2, a maksimalno 3 minute.

Slanje videa: preporučujemo da video učitate na Google Drive ili OneDrive te u polje “Video mamac” u obrascu za prijavu rada upišete poveznicu za preuzimanje.

BoF je oblik konferencijskog događanja koje omogućava neformalno okruženje za razgovor o temi koja je zajednička i interesantna određenom broju sudionika. Za razliku od prezentacija, okruglih stolova ili radionica koji su obično strože strukture, BoF-ovi su prilika za neformalnu raspravu u kojoj svatko može ravnopravno sudjelovati i doprinijeti svojim razmišljanjima, idejama, iskustvima i prijedlozima. Upravo vas zato pozivamo da se svojim prijedlozima tema za diskusiju ravnopravno uključite i u osmišljavanje programa.

Radujemo se zajedničkom promišljanju!

  • Definirati naziv, značaj i relevantnost teme / trenda
  • Navesti ishode učenja za polaznike BoFa  (prikazati iz perspektive polaznika): Što će polaznici naučiti nakon sudjelovanja u diskusiji?
  • Definirati ciljane grupe: Kome je BoF namijenjen? Kakvog su profila očekivani polaznici?
  • Navesti prijedlog voditelja diskusije i objasniti kako njegova stručnost, znanje, iskustvo, konstruktivnost, doprinose diskusiji
  • Navesti načine poticanja sudjelovanja publike

Za interaktivna izlaganja i radionice potrebno je učitati kostur prezentacije do 19. siječnja 2025. godine.

Na taj način Programski odbor dobit će uvid u izgled prezentacije kao i u relevantnost teme i njen doprinos konferenciji.

Autori čiji će rad biti prihvaćen, moći će urediti prezentaciju te ju ponovno učitati do roka koji ćemo objaviti naknadno.