POZVANA PREDAVANJA

Wayne Holmes – Artificial Intelligence and Education. Promise and Implications for Teaching and Learning.

Umjetna inteligencija rijetko izlazi iz vijesti. Nedavno je i tiho ušla u učionicu. Bilo da to pozdravljamo ili ne, multinacionalne tvrtke financirane milijunima dolara sve više prodaju svoje AI tehnologije usmjerene na obrazovanje u škole širom svijeta – unatoč ograničenim dokazima o učinkovitosti i uz malo savjetovanja ili rasprave. U ovom predavanju predstavljamo upotrebu umjetne inteligencije u obrazovanju (učenje za AI, učenje o AI i učenje s AI). Raspravljamo ako široko uvođenje umjetne inteligencije u obrazovanje treba podvrgnuti kritičkom nadzoru i trebaju li nastavnici započeti rane rasprave s tehnolozima i poduzetnicima umjetne inteligencije – a sve kako bi se osiguralo da uporaba umjetne inteligencije u učionicama bude istinski korisna i da uvijek započinje i završava učenjem.

Dr. Wayne Holmes glavni je istraživač u inovacijskom programu za obrazovanje u britanskoj zakladi za inovacije Nesta. Fokus njegovog rada je primjena umjetne inteligencije (AI) u obrazovanju kako bi se unaprijedilo i dodatno razumjelo učenje te etičke i društvene implikacije uvođenje umjetne inteligencije u obrazovnom kontekstu. Koautor je tri knjige o umjetnoj inteligenciji i obrazovanju, uključujući: „Umjetna inteligencija u obrazovanju. Obećanje i implikacije za podučavanje i učenje “(Holmes i sur., 2019.). Također savjetuje britansku parlamentarnu skupinu svih stranaka za AI i UNESCO o pedagoškim, etičkim i socijalnim implikacijama AI u obrazovanju (uključujući suvoditeljstvo UNESCO-ovog portala “AI u obrazovanju: smjernice za kreatore politika” i “Podučavanje AI za K12”). Održao je pozvana predavanja o umjetnoj inteligenciji i obrazovanju u Brazilu, Kini, Njemačkoj, Grčkoj, Indiji, Japanu, Omanu, Španjolskoj i SAD-u.

Markus Schatten – Hoće li roboti ukrasti moj posao? Kratka povijest umjetne inteligencije i što iz nje možemo naučiti za budućnost

Kako je u zadnjih nekoliko godina došlo do naočigled strmoglavog razvoja područja umjetne inteligencije (UI), mnogi su ponovno postavili jedno staro pitanje: Hoće li nas UI i roboti zamijeniti? U predavanju će se pokazati da je ovo što doživljavamo na području UI u stvari treći val umjetne inteligencije koji je po mnogim aspektima vrlo sličan prethodna dva, koji su na žalost neslavno završili. Hoće li se povijest ponoviti ili ćemo ovaj puta naučiti nešto? A što bismo trebali naučiti i koja nam znanja i vještine mogu pomoći u tome da mirno dočekamo novo doba koje je na pomolu? Takva i slična pitanja postavit će se i pokušati odgovoriti u okviru ovog predavanja.

Markus Schatten je izvanredni profesor i voditelj Laboratorija za umjetnu inteligenciju na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Obranio je doktorat u području infomacijskih i komunikacijskih znanosti, znanstveni magisterij u području informacijskih znanosti te diplomu na prediplomskom studiju Informacijski sustavi. Autor je preko 110 znanstvenih i stručnih radova te dvije knjige. Drži nastavu na svim razinama studija (prediplomski, diplomski, specijalistički i doktorski studij) iz područja vezanih uz baze podataka, semantičko modeliranje, programiranje i umjetnu inteligenciju. Njegovo područje istraživanja je umjetna inteligencija i njezina primjena u različitim domenama poput višeagentnih sustava, virtualnih asistenata, računalnih igara, Interneta svega, rudarenja društvenog Weba i teorije autopoiesisa.

Sudjelovao je na 15-ak znanstvenih i stručnih projekata uključujući nekoliko međunarodnih (FP7, COST, Erasmus+). Vodio je uspostavni projekt HRZZ (ModelMMORPG Large-scale Multi-agent Modeling of Massively Multi-player on-line Role Playing Games), upravo vodi istraživački projekt (O_HAI④Games – Orchestration of Hybrid Artificial Intelligence Methods for Computer Games).

 

Aco Momčilović – Nacionalni AI kapital – prvi rezultati globalnog istraživanja (Što trebate znati ako ste u edukacijskom sektoru?)

Koje su najveće razlike između zemalja i pojedinaca o kojima govorimo? Kako bi razvoj AI mogao utjecati na te razlike u budućnosti? Što je to nacionalni AI Capital kao koncept? Prijedlog za mjerenje NAIC-a. Je li važan i što stručnjaci misle o NAIC-u i koliko imamo vremena da reagiramo? Rasprava o prioritetnim područjima ulaganja u AI i različitim dionicima. Kakva je budućnost AI projekata u obrazovnom segmentu?

Aco Momčilović rođen je 1980. u Zagrebu. Nakon završetka psihologije na FFZG završava i Executive MBA na Cotrugli Business School. Educirao se na NLP Leadership Academy, Integral School of Organizational Development, Aspen Institute itd. Prvi posao u odjelu ljudskih potencijala je bilo u tvrtki Ledo, a nakon toga provodi 4 godine u L’Oreal Adria. Sljedeće dvije godine bio je HR menadžer u Billi. Nakon te pozicije radio je kao HR konzultant na različitim projektima (od lova na kadrove do preustroja veličine i organizacije tvrtki) u različitim industrijama.

Tri godine bio je CHRO u Rimac Automobili. Na poslovnim školama drži predavanja na teme HR i korporativne kulture. Od početka 2018. Radi kao HR i poslovni stručnjak/savjetnik za različite klijente, kao vlasnik firme FutureHR. Pokriva projekte vizija i misija kompanije, „brendiranje“ kompanije, dizajn organizacije, regrutiranje, edukacije, kompenzacije i beneficije, poslovno savjetovanje i „mentoring“. Dugogodišnji član uprave i predsjednik MBA Croatia, udruge koja okuplja MBA diplomante u Hrvatskoj i osnivač je poslovno humanitarne organizacije POZA.