U Republici Hrvatskoj postoji pet srednjoškolskih ustanova koje
školuju geodetske tehničare (danas deficitaran kadar). To su:
Geodetska tehnička škola u Zagrebu, Graditeljsko-geodetska škola
Osijek, Graditeljsko-geodetska tehnička škola Split, Građevinska
tehnička škola Rijeka i Tehnička škola Pula.
Stručne predmete u ovim školama predaje 21 inženjer geodezije
(12 u Zagrebu i 9 u ostalim školama). Svi predavači struke čine
Stručno vijeće. Jedna od važnih uloga Stručnog vijeća je rad
na trajnom stručnom usavršavanju nastavnika i rad na ujednačavanju
kvalitete školovanja budućih geodetskih tehničara. Ovi zahtjevi
posebno dolaze do izražaja uvođenjem Nacionalnih ispita i Državne
mature.
Geografska razdvojenost, težak materijalni položaj škola uz visoke
troškove putovanja i smještaja profesora van njihovog mjesta
boravka bitno narušavaju kvalitetan rad Stručnog vijeća.
Geodetska tehnička škola je članica CARNeta od 1996. godine.
U mnogim situacijama je to članstvo poslužilo kao osnova za uvođenje
novih tehnologija u nastavni proces i ostale školske aktivnosti.
Prije tri godine sam kao CARNnet koordinator prvi put zatražio
(i dobio) pomoć u radu Stručnog vijeća nastavnika geodetske struke
putem sustava sobnih videokonferencija.
U svom izlaganju ću izložiti dosadašnja iskustva, naglasiti prednosti
i poteškoće koje donosi korištenje videokonferencijskog sustava
u radu našeg Stručnog vijeća. Predstavit ću CARNetov sustav za
rezervacije sobnih videokonferencija, mogućnosti korištenja novih
(bržih) linkova koji se uvode u škole i stolnih videokonferencijskih
uređaja kao i PVX softverskog rješenja za videokonferencije.
Također želim ukazati na mogućnost proširenja suradnje škola
sa Državnom geodetskom upravom koja razvija svoj sustav regionalnih
edukacijskih centara (opremljenih videokonferencijskim sustavima).
Nadam se da će iznošenje iskustva geodetskih škola u korištenju
videokonferencija poslužiti kao poticaj ostalim školama sa sličnim
problemima, te da će prihvatiti videokonferencije kao način komunikacije.